-

peter15k

Komentarze użytkownika

@Czy jesteśmy dumnymi Polakami? Nauka czytania ze zrozumieniem. Lekcja 2 (7 maja 2024 08:08)

(...)To jest zastanawiajace, ze sprytni, przewidujacy, przebiegli zolnierze tacy jak Jastrzab i Zelazny dawali wodzic za nos jakims Komarom. Nie potrafie tego wytlumaczyc na wlasny uzytek (...)

Odpowiedzią na to pytanie jest opowiadanie prof.Kieżuna o przesłuchaniu przez Smiersz. Wiedzieli wszystko plus perfekcyjny język polski.  Pilecki rodzinie nieprzypadkowo powiedział, że Auschwitz to była igraszka. Gestapowcy  przy Smiersz  wyglądają jak tępi pałkarze. No ale sami Niemcy to zamontowali wysyłając Lenina do Rosji.  W tym kontekście można zrozumieć brak zgody  kapitana Stefana Witkowskiego na ujawnienie struktury swojej organizacji i podporządkowania jej AK. ( od 7 minuty ).

https://www.youtube.com/watch?v=61q2duMvU9w 

peter15k
7 maja 2024 14:22

@Nauka czytania ze zrozumieniem. Lekcja 1 (6 maja 2024 08:18)

Gdyby Reduta była "na poważnie" powinna wynająć kancelarię i wytoczyć proces w Nju Jorku na podstawie materiałów przykładowo Gontarczyka wobec pracy Engelking albo Grossa czy Grabowskiego  o preparowanie dowodów i żądać ogromnego odszkodowania. No ale to nie byłyby pieszczoty oj nie ... Większość takich "Redut" to  bajanie  na rynku krajowym. Wszystkie te działania to pozory. Oczywiście wytoczenie takiego procesu spowodowałoby kontratak innych kancelarii z poruszeniem biurka w gabinecie owalnym włącznie.  No ale wykupienie w prasie i mediach publikacji albo zatrudnienie dobrej agencji PR byłoby bezpieczne. Wystarczyłoby ocieplenie wizerunku. Proste.  Na rynku międzynarodowym mamy oczywiście taką ostrą grę czym je ...

peter15k
6 maja 2024 18:24

@Nauka czytania ze zrozumieniem. Lekcja 1 (6 maja 2024 08:18)


Jednak mimo wszystko Świrski obok Reymonta i Sienkiewicza to nowa jakość ...

peter15k
6 maja 2024 17:54

@Podlasie i nie-Podlasie czyli wrażenia z Polski C (5 maja 2024 08:58)

Ostatnio niektórzy się przyglądają kto zakupił działki niedaleko projektowanego CPK. To stary numer. Tak było z lotniskami które budowały się po 1990 roku.  Też jakieś ktosie "kręciły się" wcześniej koło niezbyt wartościowych wtedy gruntach...

peter15k
5 maja 2024 10:19

@Podlasie i nie-Podlasie czyli wrażenia z Polski C (5 maja 2024 08:58)

O ile Unia w tej formie i koncepcjach się utrzyma ... Główny zarządca unijny czyli Niemcy teraz twierdzą, że zostali wprowadzeni w błąd przez "ekspertyzy" którym bezgranicznie wierzyli.  Tylko dlaczego my mamy za to płacić ? Przypomina to "ekspertyzy" tych misiów,  którzy twierdzili, że Irak ma broń masowego rażenia.  Moja śp babcia mówiła że rodzinie się poprawiło dopiero ok 1937 roku. Jeżeli nam się "poprawia" to sąsiedzi zaczynają być bardzo nerwowi... 

peter15k
5 maja 2024 10:16

@Podlasie i nie-Podlasie czyli wrażenia z Polski C (5 maja 2024 08:58)

W tym rejonie byłem przed wielu laty.  Wtedy już odniosłem wrażenie dużego dynamizmu regionu no i pięknych krajobrazów. No ale przecież  promocja tego dorobku jest w całkowitej sprzeczności z główną narracją pedagogiki wstydu.  Piękne pałace, zamki, krajobrazy wschodniej Rzeczpospolitej,  na dodatek zadbane i „co gorsza”  sporo osiągnięć naukowych, żeby tylko wspomnieć Uniwersytet Medyczny w Białymstoku.  Jesteśmy bowiem pod „okupacją medialną” i tylko można zadać pytanie dlaczego PIS mając 8 lat nic z tym nie zrobił  bo po Platformie jako strukturze biurokratyczno- uczelnianej, której jedyna strategia to wynajęcie się do zarządzania niemiecko-unijnym protektoratem nikt się wiele nie spodziewał. 

peter15k
5 maja 2024 10:07

@Usypianie sumień i rozbudzanie wyobraźni (2 maja 2024 09:55)

Co w związku z tym możemy powiedzieć o dziełach rozbudzających wyobraźnię i emocje? Są one wrogie prawdzie, do odkrycia której powinniśmy dążyć. Nie czynimy tego, albowiem na drodze stają nam rozmaite swobodne interpretacje zdarzeń, a także państwowotwórcza mitomania.

Jakoś tak dziwnie się składa, że „państwowotwórcze”  rozbudzenie wyobraźni preferuje u nas nieudane powstania i nieskutecznych bohaterów,  którzy w efekcie albo zginęli albo wyjechali za granicę gdzie dobrze pracowali jak Kościuszko, budując fortyfikacje.  Jednak szczególną troską jest „biznes” czyli wyciszanie skutecznych powstań jak wielkopolskie skutkujące przyłączeniem terenów Prus do RP i powstania śląskie, skutkującego przyłąc ...

peter15k
2 maja 2024 12:26

@Wykluczenie komunikacyjne (29 kwietnia 2024 08:47)

Nie wszyscy mogą sie zachwycać np impresjonistami ale to jest związane z pewną wrazliwością a raczej postrzeganiem rzeczywistości. Zachwyt nad kosmosem jest tylko elementem tej wrażliwości. Widziałem kiedyś obrazy cyklofreników ( choroba dwubiegunowa afektywna )  - są niesamowite i trochę przerażają. No ale ludzie są różni... Deficytem można również nazwać brak takiego postrzegania...

peter15k
1 maja 2024 12:22

@Wykluczenie komunikacyjne (29 kwietnia 2024 08:47)

(...) goły tyłek, który tak starannie chcą zakryć Najlepsi Niemcy...:)

Nie rozumiem tej sugestii...

peter15k
1 maja 2024 12:15

@Wykluczenie komunikacyjne (29 kwietnia 2024 08:47)

Oczywiście, że to był program Apollo to program propagandowy ale Pan kwestionuje sam fakt lądowania w ten sposób że Hollywood zmontowało dekoracje i zrobiło film a na dodatek ZSRR w z jakiś powodów z tego nie zrobiło wielkiego śmiechu z USA na cały świat ( jeszcze Pan nie odpowiedział po co by to mieli zrobić ? ).   Koszt tego programu w 1973 roku to 25mld dolarów to na dzisiaj daje 257 miliardów dolarów.  Pan rozpatruje ten projekt z perspektywy 2024 roku. Nie było wtedy produkcji dolara z powietrza i derywatów. Inna epoka i ten wydany dolar był cenny dla podatników.  Nie było żadnego innego powodu aby to kontynuować poza może rozwijaniem rakiet ale wiadomo to z innego powodu.  Gwiezdne wojny Lucasa to rok 1977 ...

peter15k
1 maja 2024 11:39

@Wykluczenie komunikacyjne (29 kwietnia 2024 08:47)

(...) to istbieje NATURALNA CHĘĆ  do dalszego rozwijania tej technologii,

Nie ma czegoś takiego jak naturalna chęć - jest budżet, który jest uchwalany z podatków albo nie - cele polityczne i gospodarcze. W USA są na tym punkcie bardzo czuli . Pan naprawdę uważa, że żolnierze biegali by w skafandrach kosmicznych bo chronią przed promieniowaniem a jedna sztuka dziś kosztuje podobno 1 mld $ a wtedy bez chełmu 100 tyś $. To były ceny rzeczywiście ...astronomiczne wtedy i dziś. No nie wiem co oni by mieli robić w tych skafandrach ważących wtedy min 80 kg... rzucać granatami czy strzelać z łuku. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Apollo/Skylab_spacesuit

Taniej wychodzi to ....ale sprzedali temat Koreańczykom

https://www.youtube.com/watch?v=tF4DM ...

peter15k
30 kwietnia 2024 16:51

@Wykluczenie komunikacyjne (29 kwietnia 2024 08:47)

To wszystko jest bardzo proste - zrobiono sporo zdjęć przed wyprawą na ziemi podczas treningów. Potem na miejscu dysponowali tylko tym co mieli ze względów technicznych (  to miało miejsce w 1969 roku czyli pół wieku temu ).  Ponieważ ludzie domagali się zdjęć bo to było naprawdę ważne wydarzenie dorzucili inne z przygotowań i to po 50 latach stało się podstawą teorii spiskowych pewnie generowanych przez ruskich. Tak a propos - pytam ponownie dlaczego ZSRR nie podjął tak fajnego propagandowo tematu o fałszywym lądowaniu ?

Co do różnych zdjęć,  których nie można zobaczyć to zależy kto sobie zagwarantował prawa autorskie i dzisiaj chce na tym zarobić.  Taki sam powód różnych rozmów w związku z tym - można ...

peter15k
30 kwietnia 2024 16:06

@Wykluczenie komunikacyjne (29 kwietnia 2024 08:47)

 ( ...)Tak, to była propaganda polityczna i tylko o to chodziło, a nie o realne wysłanie ludzi na Księżyc(...)

No i proszę cała ciężka praca Wernhera von Brauna na marne bo te rakiety Apollo to hollywoodzka ustawka. Dość odważna teza. Czysty postmodernizm. Można zaryzykować tezę, że ustawką holywoodzką była bombka która wybuchła w Los Alamos. Tylko kto odpalił bombkę w Hiroszimie ?  Wygląda na to, że Kreml był w zmowie z Białym Domem i nie ujawniał tej ściemy z lądowaniem na księżycu. Tylko po co ?  

peter15k
30 kwietnia 2024 12:18

@Wykluczenie komunikacyjne (29 kwietnia 2024 08:47)

To proszę wyciągnąć z własnej kieszeni ten miliard dolarów i zaryzykować że sonda się wysypie w temperaturze minus 150 stopni polewana kwasem siarkowym.  To koniec kariery dla uczesników projektu...łatwo ryzykowac cudze i państwowe pieniądze.  No chyba że się opodatkujemy tak jak dziś na Unię aby ktoś mógł zarabiać na zleceniach...

peter15k
30 kwietnia 2024 11:40

@Wykluczenie komunikacyjne (29 kwietnia 2024 08:47)

(...) A to jest akurt kupy nie trzyma. Jak mamy być PIERWSI, KREATYWNI i TWORZYĆ HISTORIĘ to musi kosztować.

Proszę zobaczyć do WIKI ile amerykanie sprzętu ZOSTAWILI na księżycu. Na Marsie też leży PATHFINDER, żeby Matt Damon mógł z niego skorzystać, w Marsjaninie (...)

Projekt Apollo był projektem politycznym i miał wykazać przewagę USA nad ZSRR. Dlatego nie liczono się tak z kosztami materialnymi .  Jedynie w Polsce z demoludów można było obejrzeć transmisję w nocy z Księżyca.  Czyli propaganda na dłuższą metę była skuteczna - można było wtedy kupić czasopismo Ameryka z pięknymi zdjęciami. Teraz większość projektów ma finansowanie także prywatne i tu już się liczy ryzyko straty ...

peter15k
30 kwietnia 2024 11:37

@Wykluczenie komunikacyjne (29 kwietnia 2024 08:47)

Szanowny Ojcze Dyrektorze. No przecież to proste - wysłanie statku na Księżyc czy gdziekolwiek w kosmos to strasznie droga zabawa. Nikt nie zaryzykuje sprzętu który w ekstremalnch warunkach wysiądzie albo coś pęknie . Cała wyprawa i koszty w piach.   Dlatego stosuje się sprzęt sprawdzony a może nie tej jakości. Tak samo jest ( było ) w wojsku. Najlepszy jest sprzęt "wypsuty"  w warunkach bojowych. Nowinki muszą popracować. Dlatego F16 może być stary ale dobry bo sprawdzony i przelatany - wiadomo co wysiada i kiedy....

peter15k
30 kwietnia 2024 10:41

@Wykluczenie komunikacyjne (29 kwietnia 2024 08:47)

To jest proces w czasie. Nasza sytuacja jest lepsza niż w 1990 roku itd. Zmiana pokoleniowa i zmiany w otoczeniu... Co będzie dalej zobaczymy bo "nasza chata nie jest z kraja"... Sprawa CPK i inne projekty pokazuje że staliśmy się konkurencją dla Niemców, którą zwalczają tak jak Francuzi nasz transport.  Kto jeszcze pare lat temu mógł to przewidzieć....

peter15k
30 kwietnia 2024 10:26

@Wykluczenie komunikacyjne (29 kwietnia 2024 08:47)

Oto odpowiedź w tłumaczeniu automatycznym

Jednakże ogólna jakość obrazów będzie niska z następujących powodów:

  1. Sprzęt wybierany do wszelkiego rodzaju misji kosmicznych jest prawie zawsze sprzętem „bezpiecznym”. Często oznacza to technologię wypróbowaną i przetestowaną w środowiskach kosmicznych, która często NIE jest najnowocześniejsza, ale opóźniona o około 10 lat. Ma to na celu ograniczenie liczby krytycznych awarii i nadal gwarantuje naukowcom przydatne dane (obrazy to nic innego jak tylko to)…
  2. Aby uzyskać dane z sond na Ziemię, musimy przesłać te „dane” w bitach i bajtach na Ziemię. Sondy te komunikują się ze stacją sterującą za pośrednictwem wolnego i czasami niepewnego/ciągłego połączenia sieciowe ...
peter15k
30 kwietnia 2024 09:58

@Wykluczenie komunikacyjne (29 kwietnia 2024 08:47)

(...)Pardon..to zdjęcie jest tak nieostre, że może to być równie dobrze sonda bezzałogowa, ktorych parę wypyszczono na Księżyc

Szanowny Ojcze Dyrektorze. Pan jak chirurg z epoki, któremu dr Sommelweis kazał dezynfekować ręce po sekcji zwłok..   "Kolego pan coś widzi na tych rękach" ...Potem przyjmowali porody i kobiety umierały masowo. Skalpele wycierali w poły surduta - presja środowiskowa spowodowała że Sommelweis wylądował w końcu w ichniejszych Tworkach. Wtedy przynajmniej nie wierzyli a dziś są po prostu skorumpowani przez Bigfarmę i boją sie aktywności "kancelarii na mieście".  No przecież ZSRR zrobiłby z takiej fałszywki niezły ubaw. Teraz Hindusi pokazują, Chińczycy pokazują a Pan jak niewierny Tomasz nie wierzy że A ...

peter15k
30 kwietnia 2024 09:15

@Wykluczenie komunikacyjne (29 kwietnia 2024 08:47)

Zgadza się. Finansowanie ubekistanu jest kosztowne ( nawet w drugim i trzecim pokoleniu ) .  Podobno mamy teraz gigantyczną lukę w Vat.  Pieniądz, który można zajumać z budżetu jest duży i szybki ale żeby stworzyć produkt lub usługę, która się sprzedaje to droga długa i nie gwarantuje sukcesu.  Ubekistan ulokował się na posadach unijnych, komorniczo-windykacyjnych, paliwowych urzędniczych itp. Co mniej rozgarnięci w czasie kryzysu odcinali gazomierze zadłużonym rodakom , którzy nie mieli na rachunki z powodu bezrobocia ( "urząd zatrudnienia" w PGNIG )   "Schładzali"  gospodarkę za pomocą profesora Leszka bo nie mogli się do tego przyssać.  Teraz z pomocą Niemców chcą odzyska ...

peter15k
30 kwietnia 2024 09:05

Strona 1 na 122.    Następna