Plan Timmermansa czyli likwidacja Unii i plany cząstkowe
Utrzymanie Unii Europejskiej stało się zbyt drogie. Jak więc doprowadzić do sytuacji aby spauperyzowani mieszkańcy Unii sami zagłosowali za jej rozwiązaniem ? Idealnie w to wpisuje się plan Fit for 55 Timmermansa. Jak wiadomo Brexit był trudnym zadaniem i spotkał się z dużym oporem.
Tymczasem Fit for 55 i inne szalone z pozoru pomysły mogą w krótkim czasie zmienić pogląd na utrzymanie Unii Europejskiej. Do 2030 r. emisje gazów cieplarnianych mają być zmniejszone o 55 proc. względem poziomu z roku 1990. „Fit for 55” zakłada 13 zmian legislacyjnych. Obejmuje m.in. rewizję unijnego systemu handlu uprawnieniami do emisji (EU ETS), nową strategię leśną ( nie będzie można wchodzić do lasów – coś to tokowanie wokół lasów się nasila,) mechanizm regulacji granicy emisji dwutlenku węgla (CBAM) oraz nowelizację dyrektywy w sprawie energii odnawialnej (RED).
"przejście na samochody elektryczne dokona się szybciej, niż ktokolwiek prognozował". Zaznaczył jednak, że trzeba stworzyć zachęty. "A zatem zadbać o infrastrukturę do ładowania, a także zaostrzyć normy emisyjne dla samochodów" - wyjaśnił. Timmermans.
Już dzisiaj jednak wiadomo że 8 letnia Tesla może przejechać na zużytych akumulatorach oszałamiający dystans - 70 km( !). Akumulatory trzeba wymienić ( bardzo drogo ) a stare utylizować – Polska już stała się importerem śmieci i można przypuszczać, że stanie się potentatem w toksycznej utylizacji ogniw. Zakaz rejestracji samochodów spalinowych po 2035 roku uderzy w portfele społeczeństw oraz w europejski przemysł motoryzacyjny. Sytuacja może spowodować masowy eksport pojazdów spalinowych z zamożnych krajów członkowskich do państw uboższych. Przyczyni się to do powstania trudności w redukcji emisji transportowych w tej drugiej grupie krajów. Włosi domagają się od Komisji Europejskiej wzięcia pod uwagę światowych uwarunkowań rynku samochodowego. Włoskim argumentem jest tu również prawo państw członkowskich do neutralności technologicznej i wyboru własnej struktury energetycznej.
Timmermans pytany o to, czy energia nuklearna będzie uważana za zieloną, powiedział: "ona ma wielką zaletę neutralności klimatycznej, ale to nie znaczy, że jest zielona". No właśnie…
Tutaj dochodzimy do celów cząstkowych – pierwszy z celów to wcześniejsze wypchnięcie Polski z Unii ( polityczne stymulowanie Polexitu) aby nie otrzymała środków finansowych, które już zostały zagwarantowane. Po drugie zablokowanie możliwości zbilansowania likwidacji elektrowni węglowych energetyką atomową tak aby ceny prądu wzrosły. Dzięki temu atrakcyjność cenowa produkcji w Polsce zostanie zniszczona, co jest także w interesie Holandii ( Holandia ( obecnie Niderlandy ) jest drugim partnerem w handlu zagranicznym Niemiec a Polska trzecim). Wzrost cen prądu doprowadzi również do likwidacji i przeniesienia zagranicznych firm z powodu wzrastających kosztów produkcji w Polsce.
tagi:
|
|
peter15k |
| 26 lipca 2021 12:07 |
Komentarze:
|
tadman @peter15k |
| 26 lipca 2021 12:29 |
Nigel Farage prorokował Polexit i Denmarkexit. Gadał dużo, czy coś wiedział?
|
|
peter15k @tadman 26 lipca 2021 14:29 |
| 26 lipca 2021 12:41 |
Anglicy wyszli po najmniejszych kosztach. To i tak było skomplikowane ze względu przełamanie oporu społecznego. W zasadzie to ja nie wiem w czyim interesie działa Unia. Tam się roi od agentury i lobbystów. W zasadzie jest pełna zbiezność z obecną linią Bidena. Na dodatek Fauci ( a raczej ci w cieniu ) zmajstrowali wirusa najpierw w USA potem w Chinach. Kto tam dla kogo pracuje to nie wiadomo czy się dowiemy...
|
Szczodrocha33 @peter15k 26 lipca 2021 14:41 |
| 26 lipca 2021 12:45 |
"W zasadzie to ja nie wiem w czyim interesie działa Unia. Tam się roi od agentury i lobbystów."
Lobbystow i agentow jest tam na pewno mnostwo, ale ten dziwaczny twor to dziala moim zdaniem glownie w interesie Niemcow i USA.
|
Szczodrocha33 @peter15k |
| 26 lipca 2021 12:47 |
"Tymczasem Fit for 55 i inne szalone z pozoru pomysły mogą w krótkim czasie zmienić pogląd na utrzymanie Unii Europejskiej. Do 2030 r. emisje gazów cieplarnianych mają być zmniejszone o 55 proc. względem poziomu z roku 1990. „Fit for 55” zakłada 13 zmian legislacyjnych. Obejmuje m.in. rewizję unijnego systemu handlu uprawnieniami do emisji (EU ETS), nową strategię leśną ( nie będzie można wchodzić do lasów – coś to tokowanie wokół lasów się nasila,) mechanizm regulacji granicy emisji dwutlenku węgla (CBAM) oraz nowelizację dyrektywy w sprawie energii odnawialnej (RED)."
Jak wydadza zakaz zalatwiania sie to bedzie wyrazny znak ze Unia ma sie ku koncowi.
|
|
peter15k @Szczodrocha33 26 lipca 2021 14:45 |
| 26 lipca 2021 12:57 |
To rozwali przemysł samochodowy Włoch, Francji i...także Niemiec. Warto przypomnieć o sprawie diesli VW i oprogramowania ściemniającego tam montowanego. Wszystko ma działać w destrukcji linii - Chiny - Rosja - Niemcy. Anglicy natomiast przejmują kasę od wszystkich którzy uciekają z Unii ze względu na zamordyzm finansowy. W City lokuje sie masa firm ( nawet tych którymi sie rezerwuje wczasy w Polsce... )
|
|
ewa-rembikowska @peter15k |
| 26 lipca 2021 13:53 |
Po co wojska, dywizje, czołgi, samoloty jak wystarczy zarżnąć gospodarkę przeznaczoną do przejęcia cenami energii elektrycznej. Cały polski przemysł mleczarski wyleci w kosmos.
Wygląda tak, jakby pan T. and company tworzył warunki pod wielki gułag, gdzie ludzie będą zmuszeni do pracy i mieszkania w jednym miejscu, bo przemieszczanie się zostanie ograniczone do minimum. Podróże będą dla wybranych. Straszna wizja.
|
|
peter15k @ewa-rembikowska 26 lipca 2021 15:53 |
| 26 lipca 2021 14:23 |
I pomyśleć, że polską Mozarellę widziałem nawet we Włoszech... Dalej w kolejce do likwidacji stoją gwałcone i dojone krowy z emisją CO2 "na wyjściu" . Potem przyjdzie kolej na świnki - w zamian będą syntetyki... Dlatego pytanie dla kogo w rzeczywistości pracuje Unia z np panią Spurek ciągle aktualne... Jakos bliżej im do słonecznej Kalifornii niż kolorowych krówek z czekolady Milka. No a przecież pan minister Ziobro miał jakiś raport w sprawie holenderskich przekrętów w rajach podatkowych... Pozostanie tylko szczaw i mirabelki...
|
|
stanislaw-orda @peter15k |
| 26 lipca 2021 14:56 |
To jest orkiestra na "Titanicu".
Emisja CO2 w sferze UE to nie jest największy wielki procent emisji światowej.
Zgodnie z symulacja naukowcow, gdyby dzisiaj zaprzesta calkowicie emisji techonfery , czyli domieszkowamia sztrucznym komponentem CO2 atmosfery ( i wówd oceanocznych), to przy zachowaniu constans parametrów astrofizyczych (czyli takich, na które jako mieszkańcy planety Ziemia nie mamy wpływu) to i tak dotychczasowe skumulowane zanieczyszczenie będzie powiększało w atmosferze stężenie CO2 przez następne kilkadziesiąt lat. Co np. spowoduje wzrost przeciętnej temperatury na planecie o 1,5 do 2,0 C. A to z koleibędzie przyczyną katastrofalnego topnienia lądolądu i zmarzliny syberyjsko-kanadyjskiej, które uwolni dp atmosfery kolejne miriady ton metanu (czynnika znacznie bardziej temperaturogennego niż CO2).
Mówiąc inaczej, pora na ratunek już przepadła, i chodzi tylko o to kogo będzie się w pierwszej kolejności wyrzucać z tej tonącej łąjby, w jaką siewcy tzw. postępu zamienili planetę Ziemia.
|
|
peter15k @stanislaw-orda 26 lipca 2021 16:56 |
| 26 lipca 2021 15:17 |
Parę dni temu widziałem piękną winnicę na Jurze. Czyżby wraz z ociepleniem zaczęli produkować dobre wino?
|
omaha @stanislaw-orda 26 lipca 2021 16:56 |
| 26 lipca 2021 15:29 |
Ludzie nie są w stanie zatrzymać zmian klimatu, a tym bardziej ich odwrócić, choćbyśmy wszyscy stanęli na rzęsach i wdychali dwutlenek węgla, a wydychali tlen. Klimat zawsze się zmieniał, zmienia się i będzie się zmieniał cyklicznie - ocieplenie/ochłodzenie. Nie znamy wszystkich czynników, które mają wpływ na klimat. Tych, które znamy jest kilkadziesiąt. W większości przypadków nie wiemy jak te znane czynniki będą się zachowywać w przyszłości. Większość z nich ma dynamikę nieliniową, a niektóre mają charakter losowy i nie wiemy nawet czy wystąpią, kiedy i z jaką siłą, np wulkany (szczególnie podwodne), trzęsienia Ziemi, przebiegunowanie Ziemi, itp. W większości przypadków nie wiemy jak duży jest wpływ poszczególnych czynników na klimat. Wpływ poszczególnych czynników należy uwzględnić łącznie (wszystkich razem), a nie każdego oddzielnie, np. gazów cieplarnianych czy wręcz samego CO2 w atmosferze i to jeszcze tylko atropogenicznego. Klimat z matematycznego punktu widzenia jest typowym układem wielu zmiennych z dynamiką nieliniową. W takich układach niewielka zmiana jednej wielkości może doprowadzić do wielkiej zmiany stanu całego układu. Stanu takiego układu w dowolnej chwili nie da się dokładnie obliczyć (trudno jest nawet napisać układ odpowiednich równań różniczkowych, nie mówiąc o jego rozwiązaniu), a jego zachowanie w funkcji czasu jest nieprzewidywalne. W 1963r. Edward Lorenz udowodnił, że zachowanie układu trzech zmiennych nieliniowych jest nieprzewidywalne (pojawia się atraktor), a klimat jest układem kilkudziesięciu zmiennych nieliniowych. Sama dynamika procesów atmosferycznych jest nieprzewidywalna, podobnie jak dynamika prądów oceanicznych, nie wspominając o reszcie czynników klimatotwórczych. Nie da się więc przewidzieć nawet kierunku zmian klimatu (ocieplenie, ochłodzenie), nie mówiąc już o wielkości tego ocieplenia/ochłodzenia, jego zasięgu, czasu trwania i wpływu na cywilizację ludzką.
W jaki zatem sposób „spece” z IPCC prognozują zachowanie się klimatu w przyszłości? Chciałbym zobaczyć te ich wyliczenia, a przede wszystkim założenia przyjęte do wyliczeń, źródła tych założeń, metodologię pomiarów i rachunek błędów. Jeżeli ktoś wie jak w miarę precyzyjnie prognozować zmiany klimatu np. w zależności od aktywności wulkanicznej (szczególnie podwodnej), albo w zależności od magnetyzmu Ziemi, albo od ciepła wnętrza Ziemi, albo od promieniowania kosmicznego, to chętnie poczytam.
Nie rozumiem czemu niektórzy ludzie (m.in. tzw. ekolodzy) tak bardzo podniecają się topnieniem lodowców. Lodowce pojawiały się i znikały z powierzchni Ziemi już wielokrotnie i człowiek nie miał nic do gadania na ten temat. I tak samo będzie tym razem. Nie wiemy dokładnie jak duży wpływ mają ludzie na zmiany klimatu, a tym samym na okresowe zmniejszanie lub zwiększanie się zlodowacenia. Lodowce na Półkuli Północnej topią się od co najmniej 150-200 lat i jakoś nic strasznego z tego powodu się nie stało, ani się nie dzieje.
Natomiast ludzie powinni się przygotowywać z odpowiednim wyprzedzeniem na każde warunki klimatyczne. W zakresie jakim to jest tylko możliwe. A nie podniecać się zmianami klimatu, które są i tak nie do przewidzenia. Jeżeli część naukowców zajmujących się jakimś tematem mówi jedno, a inna część całkiem coś przeciwnego, to obydwie grupy nie mogą mówić prawdy. Któraś grupa mija się z prawdą. Jeśli robi to nieświadomie to jest to nieuctwo, jeśli świadomie to łajdactwo. :(
|
|
Matejek @peter15k 26 lipca 2021 16:23 |
| 26 lipca 2021 15:57 |
''Dlatego pytanie dla kogo w rzeczywistości pracuje Unia ...''
mówią, że ... dla BESTII
co do CO2 (7'30'')
|
Szczodrocha33 @peter15k 26 lipca 2021 14:57 |
| 26 lipca 2021 17:32 |
Forsowanie i promowanie przy pomocy ustaw elektrycznych samochodow jest glupota.
Pojazdy elektryczne maja mnostwo wad i problemow:
Bardzo ograniczony zasieg, dlugi [czesto wielogodzinny czas "tankowania"], slabo rozwinieta struktura i siec stacji ladowania tych samochodow, wreszcie wysoka cena - przecietnie jakies $50.000, za te pieniadze mozna kupic dwa znakomiite samochody japonskie typu Honda czy Toyota z tradycyjnym napedem lub z napedem hybrydowym - pol spalinowym, pol elektrycznym.
Z akumulatorami litowo-jonowymi jest problem. Co robic ze zuzytymi?
Ponadto w samochodach z tymi bateriami wystawionymi na dzialanie swiatla slonecznego, w gorace dni, wzrasta ryzyko pozaru.
Dlatego na bunczuczne zapowiedzi rzadu japonskiego o wyeliminowaniu pojazdow o napedzie spalinowym do bodajze 2035 roku juz zareagowali energicznie prezesi kilku wielkich koncernow typu Honda, Toyota czy innych. Powiedzieli ze takie oswiadczenia i zapowiedzi sa bardzo mocno przedwczesne.
No i pozostaje jeszcze potezny przeciwnik na placu boju - przemysl naftowy z trylionowymi dochodami, i rzady wielu krajow, dla ktorych sprzedaz surowca takiego jak ropa to potezna czesc ich corocznych wplywow do budzetu: Rosja, Arabia Saudyjska, zeby nie wspominac o USA czy Kanadzie!
|
|
stanislaw-orda @omaha 26 lipca 2021 17:29 |
| 26 lipca 2021 17:35 |
Nie było wówczas 7 miliardowej populacji skupionej w większosci w miastach nadbrzeżnych plus calej infrastruktury cywilizacyjnej wrazliwej na te zmiany.
Efekt antropogenny nadwyzkowej emisji CO2 jest zbadany oraz zmierzony, sa to całe biblioteki publikacji na ten temat, możesz w to wierzyć , ale , rzecz jasna, nie musisz.
Nie było setek milionów samochodów, samolotów i statków spalających setki milionów ton paliwa rocznie.
Nie było zakładów azotowych i ciężkiej chemii, hut czy koksowni. Nie było cementowni itd., itd. Nie było elektrociepłowni spalających [aliwa kopalne.
No i nie było np. myjni samochodowych marnujących niewyobrażalne zasoby wody zdatnej do picia.
|
omaha @stanislaw-orda 26 lipca 2021 19:35 |
| 26 lipca 2021 17:49 |
Proszę pana, ja napisałem, że: "Natomiast ludzie powinni się przygotowywać z odpowiednim wyprzedzeniem na każde warunki klimatyczne. W zakresie jakim to jest tylko możliwe. A nie podniecać się zmianami klimatu, które są i tak nie do przewidzenia."
Pan napisał: "Mówiąc inaczej, pora na ratunek już przepadła, i chodzi tylko o to kogo będzie się w pierwszej kolejności wyrzucać z tej tonącej łąjby, w jaką siewcy tzw. postępu zamienili planetę Ziemia."
Ciekawi mnie, kto kogo będzie wyrzucał z tej łajby? :)
|
BTWSelena @peter15k |
| 26 lipca 2021 17:53 |
" Fit for 55 Timmermansa "- dostaję gęsiej skórki,bo toto posłuży do reformy obecnego systemu handlu emisjami i będzie nowe prawo unijne. Jak sobie przypomnę,jak Niemcy manewrowali i tworzyli "nowe"prawo unijne ,gdy chcieli ogarnąć polskie cukrownie..to mnie aż podnosi...Więc będzie cena na emisje zanieczyszczeń, wymuszając podmioty do kupna pozwoleń na emisję. Jednym słowem światowe kupczenie....Plus za notkę...
|
Paris @Szczodrocha33 26 lipca 2021 19:32 |
| 26 lipca 2021 17:53 |
Czy ja wiem,...
... zapewne wedlug Ciebie albo mnie to glupota, ale czy wedlug tych OPETANCOW tez ???
Pewnie licza, ze do 2035 roku uda sie MOCNO zdepopulowac ludzkosc,... a "rotszyld" i tak zarabia MILIARDY !!!
|
|
stanislaw-orda @omaha 26 lipca 2021 19:49 |
| 26 lipca 2021 18:08 |
Proszę wsłuchać się, co mówią komisarze unijni oraz ich nadwislańskie ratlerki. Wygląda na to, że ta kolejność została w dużym zakresie już ustalona.
|
MG @stanislaw-orda 26 lipca 2021 19:35 |
| 26 lipca 2021 19:14 |
Jeden porządny wybuch wulkanu (było ich wiele) czapką przykrywa wszystko wyżej wymienione przez szanownego. Owszem, bywały po takich erupcjach problemy - nie tak dawno, po jednym takim, na półkuli północnej. I co? Nie poradziła sobie Ziema z problemem? Poradziła i poradzi sobie z obecnymi problemami, szczególnie że następują one powoli, dając czas, a więc i warunki na wygenerowanie stosownej, konstruktywnej odpowiedzi. Lepszej od "całych bibliotek publikacji", nadających się na to samo, co produkowany onegdaj latami naucznyj komunizm, któremu też nie brakowało gorących wyznawców i apologetów.
|
glicek @stanislaw-orda 26 lipca 2021 16:56 |
| 26 lipca 2021 20:27 |
Emisja CO2 w sferze UE to nie jest największy wielki procent emisji światowej.
Nawet nie warto pytać ile % w tym % emisji CO2 pochodzi z hodowli/produkcji mięsa, nabiału i wszystkich tych paskudztw które - zamiast warzyw - jedzą "trupojady" jak mawiał o nas mój były znajomy vegewojownik z byłej pracy.
Podobnie jak plastykowe słomki, widelczyki i talerzyki a je zakazno. Podobno wszystkie euroczłowieki w tym się lubują że po zużyciu wrzucają je do morza a potem te słomki opływają Atlantyk, przylądek Horn i trafiają do Oceanu Spokojnego gdzie są połykane przez wieloryby i różne stworzenia, a to czego nie połkną pływa sobie w postaci wiekiej plastykowej "zupy", która jest wielkości Francji i księstwa Monako. Tyle, że na razie nie można zrobić zdjęcia tej plastykowej "zupy", nasze urządzena optyczne nie są w stanie tego załapać, ale ona istnieje, ekolodzy tak mówią, więc to musi być prawda. ;)
Mówiąc inaczej, pora na ratunek już przepadła,
Ale możemy jeść mięso czy nie możemy? Bo wegezamienniki mięsnych potraw pełne są sztucznych dodatków, zamienników mających wysoki index glikemiczny (przetworzony groszek, fasola, kukurydza), co jest jeszcze większym problemem dla rosnącej ogólnoświatowej epidemii chorób diabetologicznych (nie tylko cukrzycy typu II). Bo taki boczek, jajka mają 0 index glikemiczny...
Ciekawe że wszyscy Ci masterszefowie, piekielne kuchnie, kuchenne rewolucje milczą w kwestii likwidacji prawdziwego mięsa i np. produkcji mleka, które jest bazą do masła, śmietany, serów wszelakich, jogurtów itp. czyli tego wszystkiego bez czego w kuchni nie możemy się obyć. Albo ile kosztuje wyprodukowanie "mleka" migdaowego albo sztucznych vegejajek (ale tylko na twardo) robionych z jakiś grzybów (nowość z Singapuru, 1 jajo kosztuje ok. 42 złote bez kosztów przesyłki). Nie, z tych jajek nie zrobisz pan kogla-mogla.
|
|
MarekBielany @stanislaw-orda 26 lipca 2021 19:35 |
| 26 lipca 2021 21:38 |
Panie Stanisławie to byłoby zjadliwe, gdyby dotyczyło 2D na powierzchni. Co najwyżej lokalnie smog i ... .
W 3D to wygląda - kiepsko. Te samoloty, rakiety i takie tam... próbne wybuchy. Ktoś się zorientował, że przesadził i próbuje odwrócić nabrzmiały wektor.
|
|
stanislaw-orda @MG 26 lipca 2021 21:14 |
| 26 lipca 2021 21:49 |
Nie, nie nakrywa czapką.
Problem dotyczy ostatnich ok. 150 latach wykładniczego wzrostu emisji gazow cieplarnianych z rozbudowywanej technosfery cywilizacyjnej. Zmiany te bynajmniej nie następują powoli, a ich efekt kumulacyjny będzie stale narastał. Jedyne co nie jest pewne, to w jaki sposób biosfera będzie dążyła do osiągnięcia nowego punktu równowagi. Komponent udziału homo sapiens w tym procesie wcale niekoniecznie może okazać się niezbędny.
Ja nikogo do niczego nie mam zamiaru, ani ochoty przekonywać. Za długo jestem na forach netowych i wiem, że jest to zadanie beznadziejne.
Niech zatem każdy trzyma się swojej wizji przyszłości.
|
|
atelin @peter15k 26 lipca 2021 17:17 |
| 27 lipca 2021 07:16 |
Wino nanaszych ziemiach produkowali już Rzymianie. Ostatnio rolnicy zaczynają się przebranżawiać na arbuzy.
Tylko parzeć, jak Polska będzie potentatem w produkcji tequili, bo w tych wynalazkach zawsze byliśmy dobrzy.
|
Paris @BTWSelena 26 lipca 2021 19:53 |
| 27 lipca 2021 07:55 |
Tak...
... te dete plany, tego LOBUZA BRUXELSKIEGO ida ewidentnie w kierunku... FARMY w OREGONIE...
... bez 2 zdan !!!
Ode mnie 2 plus dla Pana peter15k, za wyjatkowa "harmonie" z ostatnimi wpisami Pana Gabriela.
|
|
peter15k @Szczodrocha33 26 lipca 2021 14:45 |
| 27 lipca 2021 08:31 |
(... ) ten dziwaczny twor to dziala moim zdaniem glownie w interesie Niemcow i USA (...)
Interesy USA i Niemiec są rozbieżne. Historycznie patrząc USA i GB zawsze osłabiali Niemcy czy to w formie wciągniecia do wojny Polski ( gwarancje brytyjskie w 1939 roku ) czy innej . Głównym partnerem handlowym Niemiec od lat są Chiny. My z tego teraz korzystamy bo jesteśmy podwykonawcą Niemiec dlatego nasz eksport jest rekordowy ( także w związku z osłabieniem złotego ). Warto zwrócic uwagę na konflikt pomiędzy TSUE a Trybunałem Konstytucyjnym w Karlsruhe - prawo niemieckie nadrzędne nad unijnym. Czyli wbrew pozorom Unia nie pracuje w pełni dla Niemiec ale teraz raczej stała się przeszkodą, którą Niemcy omijają ( NS2 i trybunał ). Oczywiście taktycznie atakowanie Polski przez agenturę ulokowaną w biurokracji unijnej jest dla nich korzystne.
|
|
peter15k @BTWSelena 26 lipca 2021 19:53 |
| 27 lipca 2021 08:42 |
Handlowi emisjami Timmermans poświęcił "dużo uwagi" co świadczy że z wypłukiwania pieniędzy z powietrza Holendrzy chcą wytapiać złoto. Pyskują od dawna bo dopuszczamy się "kłusownictwa" z sukcesem w ich dotychczasowym rejonie ( przemysł przetwórstwa rolno-spożywczego ).
|
|
peter15k @Paris 27 lipca 2021 09:55 |
| 27 lipca 2021 08:46 |
(... ) za wyjatkowa "harmonie" z ostatnimi wpisami Pana Gabriela (...)
Jestem jedynie drobnym felietonistą korzystającym z gościnności Gospodarza.
|
|
peter15k @atelin 27 lipca 2021 09:16 |
| 27 lipca 2021 08:48 |
Widać z tego że "naszym" się jeszcze chce co wzbudza zaniepokojnie w wielu miejscach...
|
Paris @peter15k 27 lipca 2021 10:46 |
| 27 lipca 2021 09:02 |
Drobny - niedrobny,...
... ale Panskie felietony sa ciekawe, potem sa ciekawe komentarze... to sie liczy bo to ma wartosc !!!
Dziekuje,
|
BTWSelena @Paris 27 lipca 2021 09:55 |
| 27 lipca 2021 09:22 |
Ten bard "zielonego ładu" tak zadba ,póki może ,o sprawiedliwy podział oddychania czystym powietrzem,że oddychajmy póki mamy jeszcze na wpół darmo...Chyba pan Stanisław ma rację,że to orkiestra na Titanicu nam przygrywa,a ukochana KE sama się zatopi...
|
|
stanislaw-orda @atelin 27 lipca 2021 09:16 |
| 27 lipca 2021 09:39 |
na "naszych" ziemiach Rzymianie nie zakładali kolonii, zatem raczej wykluczone, , aby cokolwiek tutaj uprawiali.
Pólnocne granice imperium stanowiły Ren i Dunaj.
|
Paris @BTWSelena 27 lipca 2021 11:22 |
| 27 lipca 2021 19:14 |
Oni juz sie zatopili...
... i doskonale o tym wiedza, ale tonacy chwyta sie brzytwy !!!