Sądownictwo i urzędy wyrzuciły petentów a co z lekarzami, pielęgniarkami i handlowcami czyli jak kto się chroni .
Efektem obecnej sytuacji są sposoby ochrony przed zarazą rozpowszechnianą przez petentów. Sądownictwo i urzędy wywaliły petentów ze swoich pałaców albo zwiększają korespondencyjny sposób ochrony zrzucając ryzyko na pocztowców. Firmy przechodzą do tzw. „pracy zdalnej”. Można zaryzykować tezę, że najmniej cenni dla społeczeństwa w sytuacji zagrożenia są lekarze, pielęgniarki, handlowcy i transport bo nie mogą pracować zdalnie. Oczywiście to absurd . Można zadać sobie pytanie dlaczego więc te zawody, które w sytuacji zagrożenia niezbędne są najniżej płatne ? W przypadku lekarzy ich zarobki są dlatego relatywnie wyższe bo płaci im państwo. Gdyby to zależało od tzw. rynku to pozostaliby tylko chirurdzy plastyczni. Tak jak prywatna służba zdrowia wypycha ciężej chorych do szpitali państwowych tak obecnie upada system outsourcingu usług medycznych. Któż więc oprócz red Wielowieyskiej i okolic gazowni pozostanie orędownikiem prywatnej służby zdrowia ? Co będzie potem ? Czyli jak trwoga to do Boga co znaczy lekarzu, pielęgniarko ratuj, handlowcu i rolniku daj zjeść itd. a potem wszystko wróci do tzw. normy. Wyjdą ze swoich norek i znowu zaczną walczyć z ciemnogrodem, wieśniactwem, o praworządność, gender, lgbt itp... Ciekawe czy się to im uda ?
tagi:
![]() |
peter15k |
24 marca 2020 21:56 |
Komentarze:
![]() |
Paris @peter15k |
24 marca 2020 22:06 |
Swietne...
... krotko i na temat !!!
![]() |
Grzeralts @peter15k |
25 marca 2020 06:53 |
Zależy, jak twarde kopniaki zbiorą. Jeśli wyjdziemy obronną ręką z tego nieszczęścia, to mogą nie chcieć zauważyć, że oto pisowski ciemnogrodzki rząd, z Bożą pomocą, do spółki z rzeszą Grażyn i Januszów oraz tych niekompetentych konowałów uratował im tyłki.
![]() |
tadman @peter15k |
25 marca 2020 07:51 |
Państwo dba o wszystkich.
Znajoma pielęgniarka w czas pandemii jeździ autobusem do pracy. Z własnej kieszeni kupiła maseczki i rękawiczki i płyn odkażający. A gdzie owa troska państwa o tę pielęgniarkę, a przy okazji o kierowcę autobusu i pasażerów?
No jak to, przecież zarządzenie stanowi, że w autobusie może być zajęta przez pasażerów tylko połowa miejsc siedzących przewidziana dopuszczeniem autobusu do eksploatacji, co stanowi liczbę od 30 do 50. Państwo jeszcze bardziej dba o wiernych, bo w świątyni może być ich tylko pięcioro, nie licząc prowadzących posługę. Jak tu żyć NUP-ie?
![]() |
stanislaw-orda @peter15k |
25 marca 2020 07:53 |
"Ciekawe czy się to im uda "
A cóż innego mogliby robić po tych swoich "studiach wyższych"?
![]() |
stanislaw-orda @tadman 25 marca 2020 07:51 |
25 marca 2020 07:57 |
i to w świątyni bez rozróżnienia na jej romiar (powierzchnie tudzie kubature). Czyli pięć w małym kościółku gdzies w Bieszczadach i takze pięć w wielkiej bazylice, dajmy na to w Licheniu.
Sprytnie to masoneria wykombinowała.
Prawie tak skutecznie jak w Meksyku podczas Cristiady.
U nas jeszcze nie ten etap, ale poczekajmy.
![]() |
Grzeralts @tadman 25 marca 2020 07:51 |
25 marca 2020 08:27 |
Wszyscy wokół, tutaj też wydają się nie odróżniać warstw i odcieni problemu, który nas dotknął. Z jednej strony mamy warstwę realną: realny wirus, realnych chorych i realne problemy z ich leczeniem. Oraz realne działania władz zaadresowane na rozwiązanie tego problemu. To z kolei, wraz z sytuacją na świecie wywołuje kwestie gospodarcze, też realne. Ale nad tym wszystkim jest warstwa jakichś chorych wizji. Oczywiście, że sytuacja jest wymarzonym pretekstem do wprowadzenia różnych brzydkich zmian w życiu publicznym - ale tylko, jesli się na to zgodzimy! Demokracja jest świętym bożkiem naszego hegemona, nie zostanie zlikwidowana ani łatwo, ani szybko. Przynajmniej dopóki nie nastąpi kataklizm w sferze realnej. Więc najlepsze, co możemy zrobić to do niego nie dopuścić - a to jak raz wymaga działań zbiorowych i słuchania mądrzejszych. Z właściwą i racjonalną oceną, kto realnie jest mądrzejszy.
![]() |
Draniu @Grzeralts 25 marca 2020 08:27 |
25 marca 2020 08:38 |
Realny problem to strach ,ze się zawali system pt. sluzba zdrowia.. Ludzie są tu najmniej istotni..
Szkoda ,ze sie z Tobą nie założyłem..Nadal twierdzę,że nie będzie żadnej lawiny zarażen oraz ofiar ..Nie będzie wiekszych niz zeszłoroczna grypa..
Powiedz mi lepiej na co konkretnie przeznaczy sie 2,5 mild, bo ogólne twierdzenie .na służbę zdrowia mnie nie interesuje..
![]() |
Grzeralts @Draniu 25 marca 2020 08:38 |
25 marca 2020 08:44 |
Na waciki, Draniu, na waciki. I to dosłownie, bo na środki ochrony głównie. 2,5mld to jest w budżecie SZ kropelka.
A lawina będzie, choć dzięki min.Szumowskiemu zapewne dużo mniejsza niż u sąsiadów. Tylko raczej jej nie zobaczysz na oczy, w każdym razie nie życzę Ci. Ale ja zobaczę.
![]() |
tadman @Grzeralts 25 marca 2020 08:27 |
25 marca 2020 09:11 |
Przytoczona pielęgniarka ma więcej odpowiedzialności niż rząd i dyrektor jej szpitala, bo wie iż brak środków ochrony podczas dojazdów do pracy może w najgorszym wariancie doprowadzić do przeniesienia wirusa na pacjentów i w konsekwencji objęcie szpitala kwarantanną i wyłączeniem go z pracy. W konsekwencji jej świadomość wiąże się z ponoszeniem kosztów i powinny one znaleźć swoje miejsce w kosztach uzysku w PIT-cie na rok następny.
![]() |
tadman @Grzeralts 25 marca 2020 08:44 |
25 marca 2020 09:18 |
Nie miałem do min. Szumowskiego i rządu pretensji, ale to co opisałem wyżej zapala mi czerwone światełko, że co niektórzy próbują we wprowadzanych zarządzeniach wygrywać własne animozje, które nijak nie można wytłumaczyć pandemią. Ciekawe co stanie się praktyką dnia codziennego, ale o tym przekonamy się jak to wszystko przetoczy się.
![]() |
Aquilamagna @Draniu 25 marca 2020 08:38 |
25 marca 2020 09:41 |
Tylko że ludzie stają na głowie, żeby pan ten swój zakład wygrał i szczerzył zęby jaki to waść mądry był, a reszta idioci i panikarze.
![]() |
gabriel-maciejewski @peter15k |
25 marca 2020 09:46 |
Kolega dziś zadzwonił i zaproponował, żebyśmy zajęli jakiś opuszczony urząd
![]() |
stanislaw-orda @Grzeralts 25 marca 2020 08:27 |
25 marca 2020 10:08 |
To jest kwestia retoryki, co określimy mianem demokracji. Przypomnę , że w PRL-u również mieliśmy demokrację (z dodatkiem: socjalistyczna). Taka panuje po II swiatówce moda na "obnoszenie się " z demokracją, widocznie do twarzy w niej "liberalnym" (w kwestii grabieży cudzego) politykom.
![]() |
Tytus @stanislaw-orda 25 marca 2020 07:57 |
25 marca 2020 10:12 |
Dokładnie, uważam też, że niektórzy ludzie już do kościołów nie powrócą. A duchowni, następcy kard. Wyszyńskiego nie potrafią władzy powiedzieć, (nawet tej z PiS-u) "Non possumus!".
Twierdzę, że rząd PO bałby się wprowadzić w Polsce tych 5 osób w kościele. A PiS szedł z błogosławieństwem kościelnym do wyborów. Można mu więc wszystko!
![]() |
peter15k @tadman 25 marca 2020 07:51 |
25 marca 2020 10:13 |
Jak powiedział mi pewien lekarz wiele lat temu – reforma służby zdrowia będzie ostatnią reformą w Polsce. Mamy system profesorski odziedziczony po PRL –u czyli upraszczając - zyski nasze koszty państwowe. Ten system również blokuje kształcenie lekarzy w niektórych specjalizacjach z powodów stricte merkantylnych. Żeby jednak nie było nieobiektywnie – bardzo trudno jest się nostryfikować lekarzowi w Kanadzie – blokują dostęp z tych samych powodów – konkurencja i obniżenie własnych płac. W Kanadzie szpitale są także państwowe. Czy prywatna służba zdrowia zagwarantowałaby maseczki na czas ? Zachód wyssał z Polski ok. 25 000 lekarzy a teraz Niemcy wykazali jeszcze większe zainteresowanie polskimi medykami. To kolonializm w czystej formie. Przemyślenie roli państwa szczególnie jest konieczne „po prawej stronie”. Mamy bowiem słonia w pokoju czyli sektor, który ma nieograniczone zasoby finansowe wynikające z emisji długu od którego politycy i państwa są uzależnione. Tu jest problem.
![]() |
stanislaw-orda @tadman 25 marca 2020 09:18 |
25 marca 2020 10:18 |
Mozna także przyjąć założenie, że to tylko przygrywka do daleko bardziej drastycznych zdarzeń. Być może bańka spekulacyjna światowych finansów musi zostać szybko przekłuta (czyli konieczny jest pilnie tzw. reset tej nadwyżki spekulacyjnej). Należało zatem wywołać taki stan zagrożenia, aby ludzie przyjęli dowolne środki "zaradcze" jako konieczność i nie protestowali. A ścislej nie mieli mozności zaprotestować masowo na ulicach przeciwko drastycznemu pogorszeniu warunków egzystencji (sta: zakaz zgromadzeń). Stan pandemii iluminacyjnej bardzo to ułatwia i stanowi uzasadnienie wszelkiego rodzaju cięć w ekonomii i finansach (czytaj swiadczeniach społecznych).
A jak "pandemia" nie załatwi problemu, zawsze w rezerwie pozostaje wywołanie lokalnych wojen, które uzasadnią masowe zgony z powodu epidemii spowodowane brakiem opieki medycznej wskutek zniszczenia szpitali i wybicia (ucieczki) personelu medycznego (szpitale jako pierwsze obiekty do zniszczenia).
![]() |
peter15k @gabriel-maciejewski 25 marca 2020 09:46 |
25 marca 2020 10:20 |
Proszę dać znać który , chętnie się przyłączę...
![]() |
Draniu @Aquilamagna 25 marca 2020 09:41 |
25 marca 2020 10:21 |
Szmkoda .ze przemawiają argumenty związane z emocjami... No tak, nie da się dyskutować i zwyczajnie rozmawiać ,jak jest mowa o zmarłych. I na tym polega majstersztyk tego show..
![]() |
peter15k @stanislaw-orda 25 marca 2020 07:53 |
25 marca 2020 10:33 |
Studia są po to aby poszerzyć swoje horyzonty ale niekoniecznie po to aby więcej zarabiać. Trudno się nie zgodzić z opinią Bransona ( tego od tanich linii lotniczych ) że „ Większość biznesów nie wychodzi, wychodzą tylko niektóre. Wykształcenie to polisa ubezpieczeniowa wtedy jak biznes nie wyjdzie.
![]() |
stanislaw-orda @Draniu 25 marca 2020 10:21 |
25 marca 2020 10:39 |
Dokładniej, o 10 zmarłych, z czego kilku, zdaje się, na sepsę, bo nikt im niczego w szpitalu nie podał ani się nimi nie zajął.
A dlaczego zmarli w szpitalu? Moze położyli ich gdzieś w kącie i s nimi dalej nie zajmowali się. Jakos o to dziennikarze nie pytają. Czytają z promptera, że pacjenta przywieziono do szpitala w stanie "średnim", ale stan chorego pogorszył sie i nad ranem zmarł. To znaczy ze respirator mu nie pomógl, czy takiego sprzetu w ogóle nie podłączyli?
To jak to jest z tą epidemia "od kulis szpitalnych".
Z tego co się słyszy, personel unika jak ognia kontaktu z tymi "zakażonymi".
Czyli, umra oni bez róznicy, czy w szpitalu czy w domu. Tyle że zgon w domu nie zostałby zaliczony na konto "korona'.
No to ile byśmy mieli w Polsce zgonów na skutek "pandemii", gdy dokładnie to zliczyć?
![]() |
tomciob @peter15k |
25 marca 2020 11:02 |
Witam. Powiem szczerze, że mi się notka i dyskusja pod nią podoba. Dlatego daję wirtualnego plusa. A dodam od siebie dwie rzeczy. Pierwsze to pojęcie z teorii zarządzania. Koszt alternatywny. Myslę, że nikt z rządzących i zarządzających, czyli w Prawie i Sprawiedliwości, tego kosztu nie bierze pod uwagę i nawet nie zabrał się za przymiarkę do jego policzenia. Wcale się nie zdziwię gdy wynik wyborczy Prawa i Sprawiedliwości po ustąpieniu niezwykle śmiertelnej pandemii wirusa z Wuhan okaże się dla tej partii (no może tylko dla szeregowych członków i ortodoksyjnych wyborców) daleko różny od oczekiwań. No bo przecież zatrzymanie państwa (jeszcze nie wiadomo na jak długo) musi skutkować kosztami w tym zwiększoną śmiertelnością indywidualną w niejednym przypadku. Jest jeszcze drugie pojęcie "Krzywa Laffera". Każde zaostrzanie przepisów, no a tu mamy w ramach populizmu pandemicznego zatrzymanie państwa, skutkuje reakcją obywateli (mam na myśli emocje). O ile rząd RP zdąży z reakcją przed dotarciem do szczytu krzywej to mu się upiecze. Ale jeśli nie, a ja mam wrażenie jakby ten szczyt już był blisko, to poniesie spektakularną porażkę. Przy czym nie wykluczam również działania celowego w nadzieii doznania takiej porażki. W gruncie rzeczy bowiem, jak sumuję osiągnięcia pięcioletnich rządów PiS w Polsce, to takich istotnych i spektakularnych zmian reformatorskich to ja nie widzę. A skoro tak to czy upadek tego rządu może w jakikolwiek sposób zaszkodzić, a na przykład finansom osobistym i karierze biznesowo-politycznej pana premiera. No nie sądzę. A więc suma sumarum cyrk pandemiczny wywołany wirusem z Wuhan może być dobrym pretekstem do subtelnego i dyskretnego przemeblowania sceny politycznej w Polsce. Tak to odbieram. Dzięki za notkę i pozdrawiam
![]() |
Grzeralts @tadman 25 marca 2020 09:18 |
25 marca 2020 11:09 |
Absolutnie. Ale to jest dla wszystkich test z rozsądku i, poniekąd, człowieczeństwa. Nie mamy wyboru, musimy brać w tej grze udział. Panika nam tego nie ułatwi. Ale akurat paniki kompletnie nie widzę wśród normalnych ludzi. Jakoś jestem spokojny, że to w Polsce wyjdzie dużo lepiej, niż w sąsiedztwie. I do kościołów ludzie też wrócą, może nawet w większej ilości.
![]() |
Grzeralts @stanislaw-orda 25 marca 2020 10:39 |
25 marca 2020 11:18 |
Zgonów będzie więcej. Sporo więcej. To jest śmiertelna choroba u niektórych - bez współczesnej medycyny u jakichś kilku procent. Odpowiednie leczenie pozwala ten odsetek zmniejszyć do ułamków procenta, ale nie do zera. Respirator jej nie leczy, tylko, upraszczając znacząco, pozwala przeżyć pacjentowi, aż organizm sobie z wirusem poradzi. Tylko trzeba ten respirator, pozostały sprzęt i wyszkolonych ludzi mieć w ilości wystarczającej dla potrzeb napływu chorych. Ponieważ nie da się tego zasobu łatwo zwiększyć, trzeba ograniczyć szybkość napływu chorych. O to tylko chodzi, o nic więcej. Większość ludzi przechoruje COVID-19 łagodnie i nie ich dotyczą obecne działania.
![]() |
tomciob @Grzeralts 25 marca 2020 11:18 |
25 marca 2020 11:46 |
Ktoś kiedyś powiedział, tylko nie pamiętam kto, że samo " życie jest śmiertelną chorobą," a w dodatku "przenoszoną drogą płciową". Ale skoro jest pan lekarzem zadam jednak, jako fachowcowi i specjaliście pytania.
Czyjest znany i został już gdzieś opublikowany genom nowego, śmiertelnego, wirusa?
Czyjest możliwa nienaturalna czyli labolatoryjna modyfikacja wirusa w celu zmiany jego genomu i dodania mu cech nieznanych w naturze modyfikacji?
Z którym w chwili obecnej przypadkiem mamy do czynienia?
Czy wirus z Wuhan to naturalna i wynikająca z mutacji naturalnej odmiana wirusa o zwiększonej śmiertelności spowodowanej "niezwykłym" (czytaj odmiennym od wirusów grypy sezonowej) kodzie genetycznym skutkującym niespotykaną do tej pory śmiertelnością zarażonych?
To tylko podstawowe pytania, które chciałbym zadać uczciwym profesjonalistom, a na które nikt nie ma zamiaru odpowiedzieć. Przecież łatwiej, prewencyjnie (na wszelki wypadek), zatrzymać państwo.
![]() |
tomciob @Grzeralts 25 marca 2020 11:18 |
25 marca 2020 11:46 |
Ktoś kiedyś powiedział, tylko nie pamiętam kto, że samo " życie jest śmiertelną chorobą," a w dodatku "przenoszoną drogą płciową". Ale skoro jest pan lekarzem zadam jednak, jako fachowcowi i specjaliście pytania.
Czyjest znany i został już gdzieś opublikowany genom nowego, śmiertelnego, wirusa?
Czyjest możliwa nienaturalna czyli labolatoryjna modyfikacja wirusa w celu zmiany jego genomu i dodania mu cech nieznanych w naturze modyfikacji?
Z którym w chwili obecnej przypadkiem mamy do czynienia?
Czy wirus z Wuhan to naturalna i wynikająca z mutacji naturalnej odmiana wirusa o zwiększonej śmiertelności spowodowanej "niezwykłym" (czytaj odmiennym od wirusów grypy sezonowej) kodzie genetycznym skutkującym niespotykaną do tej pory śmiertelnością zarażonych?
To tylko podstawowe pytania, które chciałbym zadać uczciwym profesjonalistom, a na które nikt nie ma zamiaru odpowiedzieć. Przecież łatwiej, prewencyjnie (na wszelki wypadek), zatrzymać państwo.
![]() |
ewa-rembikowska @tomciob 25 marca 2020 11:02 |
25 marca 2020 12:01 |
Może PiS chce po prostu przegrać taktycznie, bo przyszłość nie wygląda różowo?
Przecież po zatrzymaniu wirusa i powrotnym uruchomieniu gospodarki zaczną się strajki. Budżet już się posypał. Te małe firmy nie zarabiają. Zaraz nie będzie dopływu podatków za to inflacja się wzmoże nie wiadomo do jakiego poziomu.
Jednocześnie okazuje się, że państwo jest trudno sterowalne. Różne poziomy decyzyjności robią sobie wbrew. Co z tego, że premier mówi, że chce pomóc przedsiębiorcom, gdy urzędnik mówi, ja mam przepisy i nie będę głowy ryzykować. Trzeba wypełnić taki formularz a nie inny a my łaskawie rozpatrzymy i wydamy decyzję.
Co z tego, że premier mówi, że i dla NGO ma dobre słowo, jak ja nie mogę od 5 godzin wysłać sprawozdania finansowego. Nie wiem dlaczego, kontaktu oczywiście telefonicznego nie ma z help deskiem, bo zajęte. Znajome z innego stowarzyszenia od wczoraj usiłują podpisać sprawozdanie Profilem Zaufanym i je wyrzuca ze strony.
Skoro sytuacja jest nadzwyczajna, to dlaczego Ministerstwi Finansów upiera się, by obowiązki sprawozdawcze wypełnić w terminie, gdy jedocześnie nie daje technicznie takiej szansy?
W takich warunkach, jednak szkoda, że został ogłoszony stan epidemii a nie stan wyjątkowy, który zawiesza różne przepisy i można rządzić dekretami.
![]() |
stanislaw-orda @ewa-rembikowska 25 marca 2020 12:01 |
25 marca 2020 12:06 |
Dlaczego? Bo liczą na cud, ze nie bedzie trzeba odkładać terminu wyborów prezydenckich. Bo wiadomo, że do jesieni ani rząd, ani sejm nie przetrwa i nie będzie zadnych szans na reelekcję.
Ludzie z rozpaczy zagłosują przeciwko każdemu, kto kojarzy się z obecną władzą.
Chyba że ta władza pójdze po rozum do głowy i wprowadzi stan wyjątkowy na 12 miesięcy.
No, ale "UNIA" (Berlin) na to raczej nie wyrazi swojej zgody.
![]() |
Grzeralts @tomciob 25 marca 2020 11:46 |
25 marca 2020 12:16 |
Genom jest znany i dostępny wszystkim naukowcom.
Interwencja laboratoryjna jest możliwa, ale nic na to nie wskazuje (wirus jest swego rodzaju rekombinacją dwóch znanych wcześniej wirusów zwierzęcych - to, oczywiście, pewne uproszczenie).
Wirus jest mutacją, najpewniej naturalną. Należy do innej rodziny niż wirus grypy i jest MNIEJ zjadliwy od tych wirusów z rodziny Coronaviridae, które ostatnio wywoływały groźne epidemie u ludzi (SARS, MERS), ale za to łatwiej się przenosi i dłużej jest w stanie przetrwać w środowisku nieożywionym (nawet do kilkunastu dni). Większość pozostałych ludzkich koronawirusów wywołuje zazwyczaj banalne przeziębienie. Krążą u nas w każdym sezonie jesienno-zimowym. Groźne są jedynie dla ludzi z immunosupresją.
Odsetek ciężkich postaci choroby COVID-19, czyli wirusowego zapalenia płuc jest znacznie wyższy niż w przypadku grypy (wielokrotnie). Nie ma swoistych leków przeciwirusowych działających na Coronaviridae (dla grypy są).
Powyższe informacje są publicznie i łatwo dostępne, oczywiście w mat.źródłowych, nie w mediach.
![]() |
ewa-rembikowska @stanislaw-orda 25 marca 2020 12:06 |
25 marca 2020 12:18 |
Najsłuszniejsze posunięcia w dziedzinie ochrony przed wirusem, niestety nie przykryją wrażenia, że wszystko tu trzeszczy i jest powiązane na gumki i agrafki a głównym hamulcowym jest administracja państwowa i samorządowa.
Jednocześnie przeczytałam teraz zapowiedź min. Glińskiego, dotyczącego pomocy dla NGO i wygląda mi to na zwykły skok na kasę.
![]() |
stanislaw-orda @ewa-rembikowska 25 marca 2020 12:18 |
25 marca 2020 12:21 |
Im dłużej będziemy walczyć z "wirusem", tym większe będzie uzasadnienie dla kolejnych "cięć" w rozmaitych budżetach.
![]() |
olo @peter15k |
25 marca 2020 12:36 |
"...a potem wszystko wróci do tzw. normy. Wyjdą ze swoich norek i znowu zaczną walczyć..."
gdyby to polaczyc z twoja poprzednia notka mozna by zapytac gdzie wyjda, do jakiej normy, tzn. czy w przestrzen z ktorej ludzi przegnano, a jak nie to kto/co ja zajmie i czy beda sprzedawac bilety?
![]() |
Grzeralts @ewa-rembikowska 25 marca 2020 12:18 |
25 marca 2020 12:41 |
A gospodarkę jak zwykle uratuje szara strefa.
![]() |
ewa-rembikowska @Grzeralts 25 marca 2020 12:41 |
25 marca 2020 13:28 |
Nie mam nic przeciwko temu.
Tym niemniej, ponieważ jakoś tak się złożyło, że pomagam księgowo w kilku niewielkich NGO, gdzie ludzie naprawdę się starają coś dobrego zrobić, to zanim wykończy mnie wirus, prędzej zejdę na zawał w związku z działalnością MinFin w zakresie przymuszania do cyfryzacji, co oczywiście nijak się ma do ogłoszonego stanu epidemii. Stan epidemii tylko uwypuklił deficyty w funkcjonowaniu ministerstwa i jego urzędników.
![]() |
BTWSelena @peter15k |
25 marca 2020 13:47 |
"najmniej cenni dla społeczeństwa w sytuacji zagrożenia są lekarze, pielęgniarki, handlowcy i transport bo nie mogą pracować zdalnie"... Totalne obnażenie całej ułomności systemu: choćby tego, że jest mniej pielęgniarek i lekarzy ,a większość z nich po prostu pracuje w kilku miejscach. Średnia wieku pielęgniarek 2018 52 lata..W sytuacjach jak obecnie,groźnej epidemi,pierwsza linia frontu,często z podstawowymi problemami organizacyjnymi i brakami kadrowymi. To dramat dla pacjentów chorych,nie tylko z koronowirusem. Groźne jest leczenie obecnie na tzw"telefon",bez wizyty i oceny lekarza.Moja córka właśnie tego doświadczyła.Ocena stanu co dolega,objawy,myślę,że lekarz oceniał na podstawie karty zdrowia,dalej antybiotyk i odbiór osobisty w aptece....Ryzyko dla lekarza ,a przede wszystkim pacjenta...Więc Peterze ,pracują także bezpośrednio z pacjentami i "zdalnie."... temat świetny i potrzebny,lecz zaszłości są tak wielkie,że każdy minister zdrowia polegnie,to proces na lata,a już zostało zmarnowanych trzydzieści....
![]() |
tomciob @Grzeralts 25 marca 2020 12:16 |
25 marca 2020 13:54 |
No to mnie pan uspokoił. To nie jest broń biologiczna. Z równie dostępnych co pańskie informacji medialnych dowiedziałem się, że Włosi podali, iż na 100 przypadków śmierci osób zarażonych wirusem z Wuhan 1,2 zgonów dotyczy pacjentów którzy nie posiadali żadnych innych chorób dodatkowych. Czyli na 1000 zgonów 12 jest wywołanych tylko przez tego wirusa. To ja mam pytanie takie. Jak wygląda identyczna statystyka śmiertelności w przypadku wirusa grypy sezonowej? Chyba są dostępne takie dane?
![]() |
grudeq @ewa-rembikowska 25 marca 2020 12:01 |
25 marca 2020 14:06 |
Skąd wniosek, że po ponownym uruchomieniu gospodarki zaczną się strajki? jakiś przykład historyczny, naukowy?
Nie widzę też sprzeczności między tym, że premier mówi "chcę pomóc" a urzędnik mówi: "wypełnił formularz" - chyba, że naszym ideałem jest urzędnik, który stając przed sądem za naruszenie interesów Skarbu Państwa na kwotę 24 mln złotych mówi:
"Wysoki Sądzie! Ja tylko pomagałem, tak jak mówił do mnie premier! Przyszedł do mnie taki znajomy właściciel huty i powiedział: pomocy. On nawet chciał pisać jakieś fomularze, ale ja tylko zapytałem ile?, a on powiedział, że 24 miliony, to mu dałem... ja nie wiedziałem, że on wyjechał potem zagranicę..
![]() |
Grzeralts @ewa-rembikowska 25 marca 2020 13:28 |
25 marca 2020 14:19 |
Stan epidemii uwypuklił deficyty wszędzie. O ile nie z ich powodu właśnie musiał być wprowadzony. Miejmy nadzieję, że społeczeństwo/elektorat wyciągnie z tego właściwe wnioski.
![]() |
Grzeralts @tomciob 25 marca 2020 13:54 |
25 marca 2020 14:29 |
Jeśli to jest broń biologiczna, to z pewnością się o tym nie dowiemy. A już na 100% nie z mediów.
Liczenie tego w ten sposób jest błędem. Nie wiem, czy tu na SN znajdzie się 10% osób, które nie posiadają żadnych chorób. Nie chodzi zresztą o to, jak ciężko chorych pacjentów ten wirus zabija, tylko czy bez niego żyliby dalej za dwa tygodnie? A jeśli tak, to czy i ilu z nich możemy uratować, jeśli już tego wirusa złapią? - dopiero z tych, których mimo najlepszej opieki nie daliśmy rady uratować wychodzi ta liczba zgonów, którą pokazują nam w mediach. A różnica między tą liczbą, a liczbą zgonów w sytuacji gdybyśmy wszystkich zarażonych koronawirusem wywozili na Lampedusę zamiast leczyć dopiero uzmysławia, po co te wszystkie restrykcje.
![]() |
tomciob @Grzeralts 25 marca 2020 14:29 |
25 marca 2020 14:52 |
Nie udzielił pan odpowiedzi na moje bardzo konkretne pytanie chociaż myślę że są statystyki na ten temat. Myślę więc, że to pytanie jest dla pana niewygodne. Niestety ale ta opisowa i wymijająca odpowiedź sugeruje mi że posługuje się obiegowymi opiniami (środowiska lekarskiego) w tłumaczeniu mi, nam, zatrzymania państwa uruchomionego przez rząd RP. Niech tak będzie. Ale dalszą dyskusję na tak opisowym poziomie co do konieczności medyczno-merytorycznych tego zatrzymania państwa uważam za niewiele wnoszącą do mojego rozumienia świata w którym żyję.
![]() |
tomciob @ewa-rembikowska 25 marca 2020 12:01 |
25 marca 2020 14:59 |
Budżet pani Ewo to się na pewno nie posypał bo w wywiadzie dla CNN pan premier powiedział że wpompuje 212 mld w polską gospodarkę. A więc kasę na stawanie na nogi po epidemii ma. Delikatnie zapomniał tylko dodać, że to kasa na kredyt i zadłużenie przyszłych pokoleń, ale to szczegół. To 10% polskiego PKB sprzed kryzysu wirusowego. A ile % polskiego PKB po kryzysie to się dopiero zobaczy. Z wywiadu wynika jednak też co innego. Że ten kryzys jest "ogólnoświatowy" i absolutnie nie w mocy pana premiera jest jego odwołanie. I ta szczerość w tym wywiadzie ujmuje mnie najbardziej. Nawet w duchu zacząłem myśleć o panu premierze Matti.
![]() |
stanislaw-orda @tomciob 25 marca 2020 14:59 |
25 marca 2020 15:43 |
Bardziej interesujące jest twierdzenie Min. Zdrow., że "na pewno: w najbliższym czasie wydatnie zwiększy się ilość zachorowań i zgonów z powodu "korony". Skąd on o tym wie, skoro "państwo" spisało się lepiej niż potentaci ekonomiczni w UE, czyli "zawczasu" przedsięwzięło konieczne środki prewencji. Czyżby Polska ma wykonać narzucony plan ilości tych zgonów, czy może Min. Zdrow. zna prawdę o watpliwej skuteczności podejmowanych środków?
![]() |
ewa-rembikowska @grudeq 25 marca 2020 14:06 |
25 marca 2020 15:50 |
Obym nie miała racji.
Natomiast jeśli ustawowo wyłącza się gospodarkę, to również ustawowo powinno się zwolnić zagrożone sektory z powinności skarbowych i sprawozdawczych a nie żądać od nich wniosków, które mogą być rozpatrzone pozytywnie, mogą też być rozpatrzone negatywnie.
![]() |
Grzeralts @tomciob 25 marca 2020 14:52 |
25 marca 2020 15:53 |
Wszystko ze wszystkiego można policzyć, ale nie każdy wskaźnik ma sens. "Czyli na 1000 zgonów 12 jest wywołanych tylko przez tego wirusa" - to jest źle policzone. Tak liczony wskaźnik dla grypy wyszedłby 0. Ale tak się tego nie liczy.
![]() |
krzysztof-laskowski @stanislaw-orda 25 marca 2020 15:43 |
25 marca 2020 15:54 |
Jeśli zabraknie ludzi, którzy zarazili się koronawirusem i zmarli, to waadza dobierze niektórych z liczby tych, którzy z jakiegokolwiek powodu zmarli na terenie Polski. Skoro tak robi dyktator włoski, to może tak robić i dyktator polski: https://fromrome.info/2020/03/25/conte-has-used-manipulated-death-stats-to-justify-super-fascist-control-of-italy/
![]() |
Grzeralts @stanislaw-orda 25 marca 2020 15:43 |
25 marca 2020 15:55 |
To jest dokładnie taka sama "prekognicja" jak twierdzenie, że w najbliższych latach odsetek dominicantes i communicantes mocno spadnie. Skoro wiemy, ile osób obecnie jest chorych, ilu jest potencjalnych nosicieli, to znając wskaźniki śmiertelności i chorobowości wiemy, ile zgonów i ilu chorych będzie za parę dni.
![]() |
peter15k @olo 25 marca 2020 12:36 |
25 marca 2020 16:02 |
Wszystko zależy od źródeł finansowania czyli czy z tych wydrukowanych "trylionów" dolarów i euro zostanie coś skierowane do NGO i fundacji czyli proletariatu miejskiego, akademickiego i medialnego. Z tym jak to działa mieliśmy do czynienia już od dawna na ulicach – różne marsze równości , profanacje, walka o praworządność itp. Jak dziś wiemy te tryliony nie pójdą bezpośrednio tylko poprzez sektor finansowy. To oczywiście zwiększy zależność rządów od banków jak zwykle.Jeżeli kołderka z dodruku pieniędzy będzie zbyt krótka, wtedy zasilanie proletariatu miejskiego i mediów będzie mniejsze. Tu zobaczymy co stanie się z Unią – jeżeli to wszystko pójdzie w kierunku starego EWG zamiast manifestu z Ventotene to może będzie lepiej. Nikt nie chce rozwalenia systemu jako całości nawet Chińczycy bo mają gigantyczne lokaty w obligacjach amerykańskich. Jednak już wyjeżdżają z Europy bo wiadomo, jak opanuje się wirusa to się zacznie szukanie winnego. Na razie były sugestie że im to rozpylili w Wuhan Amerykanie. Pytanie jacy Amerykanie bo tam też się kotłuje... Będą roszczenia o odszkodowania do Chin to jest pewne.
![]() |
stanislaw-orda @Grzeralts 25 marca 2020 15:55 |
25 marca 2020 16:09 |
Ciekawe, który to wskaźnik bierze pod uwagę Min. Zdrow.
Polski, chiński, "unijny", czy jakiś inny.
![]() |
BTWSelena @stanislaw-orda 25 marca 2020 16:09 |
25 marca 2020 16:18 |
Nie chciałabym ,szanowny panie Stanisławie ,aby to zabrzmiało jak teoria spiskowa,lecz myślę tak sobie"wskaźnik co najmniej konsultowany"
![]() |
ewa-rembikowska @tomciob 25 marca 2020 14:59 |
25 marca 2020 16:23 |
Tylko, że to przejdzie przez rączki pośredników i do nich się przyklei, jeszcze odsetki doliczą a gołodupcy będą to spłacać przez lata. Coryllus mówi, że rewolucje robi się po to, aby na wielkich obszarach zmniejszyć koszty pracy. Pewnie wrócimy do stawki 4 zł za godzinę, bo panie dziejku taka jest koniczność dziejowa.
W sumie nie wiemy co tam wobec nas kahał zatwierdził.
![]() |
grudeq @ewa-rembikowska 25 marca 2020 15:50 |
25 marca 2020 16:28 |
Nie pytam, o to czy Pani ma rację czy nie - bo to oczywiście, pokaże czas. Pytam się o podstawę dla tezy, że jak się ponownie uruchomi gospodarkę to zaczną się Strajki. ja takiego związku nie widzę.
Ustawowo gospodarki się nie wyłączyło, bo według mnie się nie da ludziom zakazać żyć. U siebie dałem przykład, że jakiś sklepik ogłosił możliwość dowozu towaru do klienta. Domniemywam, że on zwiększy obroty, albo przynajmniej nie doprowadzi do ich spadku. I dlaczego ja mam zakładać, że on potrzebuje pomocy ze strony Państwa.
Nie podoba mi się ta nagonka na Rząd, że oto już ma zagwarantować każdemu pomoc i określić jak ta pomoc ma wyglądać. To jest tak, że jak państwo ogłosi że będzie pomagać tym co mają złamaną nogę zasiłkiem w kwocie 500 zł, a tym co mają skręconą nogę tylko zasiłkiem w kwocie 100 zł... to praktycznie każde skręcenie nogi stanie się z automatu złamaniem. Chodzi o to, żeby ludzie po prostu w ogóle nóg ani nie łamali ani sobie nie skręcali.
![]() |
Grzeralts @stanislaw-orda 25 marca 2020 16:09 |
25 marca 2020 16:40 |
One się niespecjalnie różnią, wbrew głupotom powtarzanym w mediach. A z "Diamond Princess" mamy wskaźniki nieobciążone dla mieszanej populacji.
![]() |
ewa-rembikowska @grudeq 25 marca 2020 16:28 |
25 marca 2020 16:59 |
Wie Pan, u mnie to jest tylko intuicja, nic więcej. Oby moje czarne myśli się nie sprawdziły.
Ustawowo gospodarki się nie wyłączyło z wyjątkiem gastronomii, fizjoterapeutów, masażystów, domów weselnych, usług turystycznych, fryzjerów, sal gimanstycznych, czyli sektora usług bezpośrednio dla ludności. Tym samym nie zarobią również dostawcy tego co w tych zakładach jest używane. Skończyły się zlecenia dla architektów wnętrz, bo nawet korpolemingi zaczęły oszczędzać, czyli sklepy sprzedadzą mniej wanien, zlewów, kafelków, szaf.
Magazyny Amazon pracują, zakłady produkcyjne, kopalnie też. Pożyjemy i zobaczymy, czy skończy się to większą biurokracją i wzrostem obciązeń fiskalnych, np VAT 25%, czy wręcz przeciwnie. No jaka będzie inflacja, która pożere emerytury i wynagrodzenia?
![]() |
Robo @peter15k |
25 marca 2020 17:11 |
W Belgi sklepy dostaly prawo odmowy przyjmowania gotowki. Przyspiesza ta pandemia.
![]() |
tomciob @stanislaw-orda 25 marca 2020 15:43 |
25 marca 2020 17:14 |
Myślę że w rzadzie dobrze wiedzą "o co kaman". Tylko mnie martwią skutki alternatywne. Niewiele więcej.
![]() |
MZ @Tytus 25 marca 2020 10:12 |
25 marca 2020 17:18 |
Niestety masz rację ,niektórzy do Kościoła nie wrócą.Prof.Kucharczyk napisał,że w normalnych czasach ,w takiej sytauacji w kościołach wystawiony byłby Najświętszy Sakrament i bez przerwy odprawiano Msze.Pokolenie żelaznych hierarchów z czasów Prymasa Tysiąclecia wyśmiałoby te zarządzenia,Stalinowi i Hitlerowi nie udało sie zamknąć kościołów ale solidarnościowej bolszewii ,tak.Nie ma się co dziwić jak agent komunistyczych służb suspenduje arcybiskupa więżnia sowieckich kazamatów.
Ktoś u Ewarysta wspomniał ,że w marketach nie ma ograniczeń,interes musi się kręcić,po co gawiedzi Ciało Chrystusa,wóda i piwko ważniejsze.
Czy kapłani nie są świadomi,że za chwilę w nich się uderzy ,sugerując,że po co ludowi Kościół i Bóg,przecież "pandemię" opanował rząd i nie należy przekładać wyborów bo gołodupcy muszą z wdzięczności zagłosować na swoich wybawicieli.
Dobrze Coryllus napisał,że etaty w kibucach już czekają...
![]() |
stanislaw-orda @tomciob 25 marca 2020 17:14 |
25 marca 2020 17:24 |
Skoro pomagają maseczki, rekawiczki, płyny odkazające, po po kiergo te restrykcyjne przepisy o zamykaniu wszystkiego.
Oznacza to ni mniej, ni więcej, że władze państwowe maja na uwadze efekt psychologiczny, iz człowiek w maseczce , rekawicach , goglach i skafandrze czuje się bezpoieczniejszy, no i nie jest przecie tak, że władza "nic nie robi" w tym względzie. A jakże, prosze bardzo, mozecie stosować maseczki, rękawice, płyny do odkażania i co tak komu jeszcze przyjdzie do głowy. Skoro to ponoc pomaga, to z zakazu wychodzenia z domu oraz zgromadzeń powinny być wyłączone osoby w maskach i rękawiczkach.
U nikogo (a zwłaszcxa u dziennikarzy) nie wzbudza to refleksji, że coś tu się nie zgadza w tej propagandzie pandemonicznej (od pandemonium).
![]() |
krzysztof-laskowski @MZ 25 marca 2020 17:18 |
25 marca 2020 17:25 |
Pokolenie żelaznych hierarchów z czasów prymasa tysiąclecia (powinien być pisany małymi literami) narzuciło Kościołowi katolickiemu w Polsce pseudowyznanie pseudosoboru watykańskiego drugiego i nową pseudomszę.
![]() |
stanislaw-orda @MZ 25 marca 2020 17:18 |
25 marca 2020 17:28 |
Ponoć mamy rozdział Kościoła od Państwa, jak w pełnowymiarowej republice. Oto otrzymaliśmy koronny (tak, tak koronny) dowód na to, że nie ma mowy o żadnym takim rozdziale i że Państwo może wtrącać się do Kościoła, kiedy tylko zechce.
![]() |
krzysztof-laskowski @stanislaw-orda 25 marca 2020 17:28 |
25 marca 2020 17:40 |
Przy praktycznie zerowym sprzeciwie.
![]() |
MZ @Grzeralts 25 marca 2020 12:41 |
25 marca 2020 17:43 |
Nie uratuje bo zostanie zlikwidowana.Mam podejrzenie,że w Polsce "pademia" zlikwiduje mały biznes i tych ludzi zagoni się do korporacji i dużych zakładów, a tam już nie bedzie szarej strefy.Mały biznes w Polsce często stosował"optymalizację podatkową" albo "całkowitą optymalizację" i to się okupantom nie podobało.Czy przypadkiem nie idą zmiany własnościowe i rabunek ...30 lat minęło od poprzedniego.
![]() |
peter15k @Robo 25 marca 2020 17:11 |
25 marca 2020 17:47 |
Wersja optymistyczna jest taka, że tylko wykorzystują sytuację a spiskowa że o to chodziło...
![]() |
MZ @krzysztof-laskowski 25 marca 2020 17:40 |
25 marca 2020 17:51 |
Dla mnie to bardzo,bardzo smutne...
![]() |
MZ @stanislaw-orda 25 marca 2020 17:46 |
25 marca 2020 17:52 |
Niestety wiemy.
![]() |
karmel @MZ 25 marca 2020 17:18 |
25 marca 2020 17:57 |
Pokolenie żelaznych hierarchów z czasów Prymasa Tysiąclecia wyśmiałoby te zarządzenia,
Jakoś tak ci żelaźni średnio się zachowali po aresztowaniu Prymasa Tysiąclecia.
![]() |
tomciob @Grzeralts 25 marca 2020 15:53 |
25 marca 2020 18:08 |
Ta odpowiedź mi wystarcza bo rozwiewa moje wątpliwości. Dziękuję
![]() |
krzysztof-laskowski @MZ 25 marca 2020 17:51 |
25 marca 2020 18:13 |
Kościół posoborowy ma bardzo wysoki współczynnik biodegradowalności.
![]() |
Grzeralts @MZ 25 marca 2020 17:43 |
25 marca 2020 18:19 |
Nie zostanie. Jeśli zgadzamy się z gospodarzem, że zawsze chodzi o obniżenie kosztów produkcji na dużych obszrach, to szara strefa w wielu dziedzinach jest najtańsza.
![]() |
tomciob @grudeq 25 marca 2020 16:28 |
25 marca 2020 18:24 |
W Ursusie w Warszawie na rogu ulic Walerego Sławka i Bohaterów Warszawy jest poczta. Polska poczta. Teraz mamy 9 stopni celsjusza, a w ciągu dnia było 10 no i piękne słoneczko tylko ciut dokuczliwy wiatr. Ogonek na tej poczcie ma z 50 metrów i ludzie karnie stoją co 1,5 m od siebie, minimum. Niestety ale w tym ogonku sporo ludzi starszych, nie wiedzieć dlaczego. Co za ironia poczta polska zupełnie inaczej od małego osiedlowego sklepu czyli pewnie prywatnej inicjatywy, nie umie dowieźć swoich usług do tych starszych w większości ludzi. No i stoją i marzną w tej kolejce w imię wirusa. A jako że to starsi ludzie pewnie mają jakieś choroby dodatkowe. Oczywiście to lekarz, a na przykład Grzeralts mógłby się kompetentnie wypowiedzieć czy podmarzanie, a ogonek oceniam na 40 minut do godziny, to dobrze robi tym starszym ludziom, czy też nie. Pewnie jak któryś z nich się przeziębi, a nie daj Boże jeszcze przy tym przeziębieniu umrze, to zaliczy się go do zwykłej śmierci. Takiej niekoronawirusowej, choć kto wie jak tam się liczy te statystyki?
![]() |
tomciob @karmel 25 marca 2020 17:57 |
25 marca 2020 19:29 |
Coś zaczyna się dziać skoro prorządowy serwis Wpolityce.pl zauważył problem:
https://wpolityce.pl/m/kosciol/492914-nowe-restrykcje-mocno-uderzaja-w-kosciol-przemyslmy-to
![]() |
stanislaw-orda @tomciob 25 marca 2020 18:24 |
25 marca 2020 19:38 |
Do mnie najbardziej przemawia limit "5" wiernych, który obowiązuje także także dla bazyliki w Licheniu.
Jest to świątynia o powierzchni 23.000 m kw., i kubaturze 300 000 m kubicznych.
Skoro we wprowadzanych regulacjach "epidemiologicznych" jest tak rażący idiotyzm, to nie można wykluczać,
że są i inne. Np. zamykanie targowisk (Poznań) które jawnie mają za cel doprowadzić do rozruchów społecznych, aby zrobic "na złość" rządowi.
![]() |
Grzeralts @tomciob 25 marca 2020 18:24 |
25 marca 2020 20:10 |
Przeziębienie to też wirus, czasem nawet koronawirus ;)
Niejedyny to absurd, ale akurat ta sytuacja wynika z tego, że Poczta Polska nie ma ludzi - brakuje listonoszy, brakuje tych w okienku. Dlatego np. paczki nie są rozwożone, a do okienek są absurdalne kolejki. Nie ma ludzi, bo kiepsko płaci, a robota nielekka. I teraz wyobraź sobie, że sytuacja kadrowa w szpitalach nie jest lepsza, jedynie maskowana tym, że większość pracowników pracuje przynajmniej w dwóch miejscach.
![]() |
Grzeralts @ikony58 25 marca 2020 19:58 |
25 marca 2020 20:12 |
Oczywiście, to nie jest działalność pro publico bono, tylko biznes.
![]() |
krzysztof-laskowski @ikony58 25 marca 2020 19:50 |
25 marca 2020 20:14 |
Serio? Wielki Tydzień i w Watykanie, i w Polsce bez wiernych, część celebracji przeniesiona na wrzesień. Kościół posoborowy, ściemę którego prymas tysiąclecia i polski papież Polakom tak skutecznie zareklamowali, nadaje się tylko do jednego - zamknięcia bezterminowego. Może dzięki temu przynajmniej część duchownych zorientuje się, że od ponad pół wieku ma do czynienia z produktem kościołopodobnym biodegradowalnym i przejdzie na stronę Kościoła katolickiego.
Taki szczegół: http://www.unamsanctamcatholicam.com/history/79-history/421-original-vatican-ii-schemas.html
Amerykański ksiądz przetłumaczył z języka łacińskiego na język angielski pięć oryginalnych schematów, które zostały przygotowane na obrady tego, co okazało się pseudosoborem. Jeden z dokumentów dotyczył czystości, małżeństwa, rodziny i dziewictwa. Dokument ten, podobnie jak i inne, został wyrzucony na śmietnik na początku obrad pseudosoboru, choć zawiera piękną naukę o świętości sakramentalnego małżeństwa, potrzebie życia w czystości, ochronie życia poczętego itd.
Polscy biskupi nie raczyli tego polskim wiernym powiedzieć. Mszy Świętej swoich święceń nie bronili, bo podobno chcieli być bliżej ludzi.
Prawda okazuje się trudna do przyjęcia? Nie moja wina.
![]() |
Paris @Grzeralts 25 marca 2020 20:10 |
25 marca 2020 20:26 |
Oj, to stanowczo za malo...
... trzeba koniecznie pracowac w 4 miejscach... albo nawet i w 6 !!!
No nie moze byc - sluzba zdrowia tez nie ma pieniedzy, tak samo jak PP - to gdzie w koncu sa te pieniadze... w prywatnej sluzbie zdrowia - gdzie poradnie i gabinety jeszcze pachna swieza farba i nowiutkim wyposazeniem wnetrz ?!?!?!
Pamietam, ze jak byly "strajki" w sluzbie zdrowia - to z reguly "strajkowaly" pielegniarki albo salowe - NIGDY "wyzszy personel"... wyksztalcUne lekarzyny byly zadowolone, czyz nie... czyzbym znowu byla w bledzie, Panie doktorze ?!?!?!
![]() |
Draniu @tomciob 25 marca 2020 14:59 |
25 marca 2020 21:00 |
Będziemy mieli kolejny ciekawy wątek tej telenoweli.. Posłowie sie spotykają i zasiądą w ławach sejmowych.. No i nie będzie zachowane 1,5 m .. 1000 osób wraz z obsługą.. Spore zgromadzenie.. :)
A u nas na portalu, mamy ofiary nerwicy,w wyniku stałego przebywania w zamknieciu, rotmeister pęka..;)
![]() |
Grzeralts @Paris 25 marca 2020 20:26 |
25 marca 2020 21:00 |
Niestety, zaoszczędzaliśmy sobie publiczny system prawie na śmierć, żeby tylko tym pazernym konowałom nie dać, taki sprytny naród jesteśmy. Ale ci pazerni sobie doskonale poradzili w tej rzeczywistości i do żadnego respiratora, ani duszącego się chorego się nie dotkną. Zabraknie tych niepazernych. Szkopuł w tym, że ich się nie da zastąpić kurierami i paczkomatami, jak listonoszy.
![]() |
porfirogeneta @gabriel-maciejewski 25 marca 2020 09:46 |
25 marca 2020 21:06 |
Obawiam się że to tak nie działa.
![]() |
Draniu @Grzeralts 25 marca 2020 21:00 |
25 marca 2020 21:27 |
Nie ma takiej sumy ,która może zaspokoić publiczna służbę zdrowia i to nie tylko dotyczy Polski..Co roku wchodza nowe technologie, nowe leki itp.. To jest niekonczonca sie historia..
Zastanawiam się ,który to juz raz używasz terminu " konował" .
![]() |
Rozalia @ewa-rembikowska 25 marca 2020 12:01 |
25 marca 2020 22:55 |
Dlaczego, dlaczego? Bo to śmiesznie wygląda jak biegają jak spłoszone kury, albo stoją w kolejce co dwa metry. Strrrrrach, strrrrach, strach. Terapia szokowa.
![]() |
tomciob @Draniu 25 marca 2020 21:00 |
25 marca 2020 23:04 |
Powiem szczerze, że mnie to nie rusza. Obserwuję sobie to wzmożenie, wiem że prędzej czy później przejdzie i chociaż już nie będzie po nim jak po staremu to też będzie. Może nawet i lepiej. Bardzo rozbawił mnie pewien fragment naszych rozmów, w których jeden z naszych kolegów z którymi gadamy nazwał dofinansowanie publicznej służby zdrowia kwotą 2,5 mld złotych jako wystarczającą "na waciki". To co powiedzieć o pompowanej od poczatku transformacji z jej kwotami Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy? Chyba uzbierała jedynie na powietrze do plastikowych rurek w tych wacikach. No ale co tu dużo nie mówić spowolnienie gospodarcze jest obiektywnym faktem tej wirusowej gorączki. Ciekawie jest ono obserwowane za pomocą satelitów. Oto link dla zainteresowanych:
https://www.space24.pl/chinska-kwarantanna-pod-okiem-satelitow-inne-oblicze-zdrowotnego-kryzysu
A co do notek które wydają mi się nie za bardzo "na czasie" albo "na miejscu" przyjąłem zasadę czytania ale niekomentowania. Po co mi zbędna strata czasu.
![]() |
Paris @Grzeralts 25 marca 2020 21:00 |
25 marca 2020 23:08 |
A kto TOTO jest te "smy"...
... Panie doktorze,... moze ja, moja rodzina, a moze jeszcze jakies inne ufoludki ???
Nie jestem taka pewna, czy te pazerne KONOWALY - Pana kUlezanki i kUledzy tak doskonale sobie poradzili w tej rzeczywistosci. Ci niepazerni tez sie nie dotkna, czemu absolutnie sie nie dziwie - sama na ich miejscu nie ryzykowalabym ani swoim zdrowiem ani swoim zyciem... bo niby dla kogo i w imie czego ?!?!?! Ale nie ma ludzi nie do zastapienia, Panie doktorze, wroca Ukraincy albo inni "wolontariusze i aktywisci", a nawet "legalni uchodzcy"... bedzie super...
... no i szkopul w tym aby mowic prawde i nie oszukiwac narodu - na kazdym kroku - tak jak to ma miejsce dzisiaj, ze tzw. opieka medyczna - i nie tylko - nie istnieje, ze to fikcja i sciema... i do tego BANKRUT !!!
![]() |
Rozalia @MZ 25 marca 2020 17:43 |
25 marca 2020 23:21 |
https://www.pb.pl/glapinski-nbp-w-zadnym-wypadku-nie-przewiduje-recesji-985566
Tak rzecze Prezes NBP. Nie udało mi się teraz znaleźć, ale kilka dni temu widziałam jego wypowiedź o konieczności obniżenia wynagrodzeń.
![]() |
ewa-rembikowska @Rozalia 25 marca 2020 23:21 |
25 marca 2020 23:29 |
Jemu recesja nie grozi. On już w komuniźmie żyje i ma według potrzeb. A reszta po prostu ograniczy się do miski ryżu dziennie.
![]() |
MarekBielany @peter15k |
25 marca 2020 23:37 |
miska ryżu dziennie.
Daj Boże potrzebującemu.
![]() |
peter15k @peter15k |
25 marca 2020 23:41 |
Witold Gadowski podaje ciekawe ślady dotyczące obecnej sytuacji, są nazwiska i laboratoria skąd może pochodzić wirus
https://www.youtube.com/watch?v=b5xlL-C53f8
Jeżeli ten trop okaże się trafny to przepuszczenie naukowców od eksperymentów nad patogenami przez maszynkę do mięsa a póżniej przez mikser i posiekanie ich na drobne kawałki jest całkiem prawdopodobne...
![]() |
krzysztof-laskowski @Rozalia 25 marca 2020 22:55 |
26 marca 2020 00:05 |
Po Sosnowcu jeździł samochód z migającymi żółtymi światłami, z którego płynął komunikat: W Polsce panuje stan epidemii itd. Bzdety o niewychodzeniu z domu, zachowywaniu dwumetrowej odległości, niegromadzeniu się w liczbie więcej niż dwóch. Bo przyjdzie koronawirus i nas zje.
![]() |
Grzeralts @Draniu 25 marca 2020 21:27 |
26 marca 2020 08:43 |
W systemie biznesowym nie ma. Jeśli traktujemy to jak służbę publiczną, bez problemu. Kwestia organizacji.
Używam tego terminu z lubością, bo to popularne określenie mojej profesji. Nawet nie wiesz, jak popularne. Media to ogromna siła.
![]() |
tomciob @peter15k 25 marca 2020 23:41 |
26 marca 2020 08:53 |
ZME tak oceniam wypociny pana Witolda. Czyli Zawodowy Mixer Emocjonalny albo Zawodowy Mieszacz Emocjonalny do wyboru.
![]() |
Grzeralts @Paris 25 marca 2020 23:08 |
26 marca 2020 09:07 |
Ci niepazerni będą się musieli dotknąć. Zresztą oni chcą pomagać ludziom, większość ludzi, która zajmuje się leczeniem tych naprawdę chorych chce to robić - na tym system od lat bazuje, żeby w ogóle działać.
![]() |
Robo @Grzeralts 26 marca 2020 09:07 |
26 marca 2020 09:37 |
Jak w tym wszystkim lapac rownowage . Bo to raczej jest pewne ze smiertelnosc w roznych krajach jest zupelnie dowolnie klasyfikowana.
I tak usredniajac liczbe wykrytych chorych do zgonow , wiem ze tak sie nie liczy ale daje to wystarczajacy powod do przynajmniej zdziwienia a mi do zastanowienia.
Np USA , Szwajcaria ,Poska usredniajac liczba wykrytych zachorowan do zgonow to +-1,5%
Niemcy,Austria Norwegia +- 0,5%
Izrael ,Islandia ,Chorwacja ,Estonia +- 0,2%
Wlochy ,Hiszpania ,Francja ,Holandia lepiej nie liczyc
Kto jest najblizej prawdy bo w tym calym cyrku wokol tego wirusa z korona nigdzie nie ma rzetelnych sprawdzonych danych zejsc wylcznie na tego wirusa.
Wiekszosc ze tak to okresle zwyczajnych zgodow to infekcje i powiklania z nimi zwiazane ,czy to bedzie serce czy niewydolnosc oddechowa ,oczywicie bardzo uogolniajac.
Tutaj nizej Lothar Wieler z Inst. Kocha stwierdza ze srednia wieku w Germani (Germoney- jak to mowia uchodzcy) wynosi 81 lat. U nas kazdy w tym wieku ktory trafi do polskiego szpitala ma 99% szansy zejscia na zapalenie pluc lub inna infekcje. Mowie to na podstawie wlasnych doswiadczen dotyczacych zarowno obcych jak i rodziny.
Berlin – Die Menschen, die in Deutschland am Coronavirus verstorben sind, waren im Durchschnitt 81 Jahre alt. Das sagte der Chef des Robert-Koch-Instituts, Lothar Wieler, am Mittwoch. Die infizierten Personen seien im Schnitt 45 Jahre alt.
55 Prozent davon sind Männer, 45 Prozent Frauen. 54 Prozent der Infizierten haben Husten, 45 Prozent haben Fieber. Seiner Schätzung nach seien mindestens 5.600 Menschen in Deutschland wieder genesen, sagte Wieler.
Man sei weiterhin „am Anfang der Epidemie“. Laut Daten des Robert-Koch-Instituts gibt es in Deutschland 31.554 bestätigte Infektionen, 4.118 oder rund 15 Prozent mehr als am Vortag. Laut Abfrage der dts Nachrichtenagentur bei den Landesministerien, Städten und Landkreisen waren bis Mittwochmorgen 34.001 Personen in Deutschland positiv auf das Coronavirus getestet.
Mindestens 172 Menschen starben an der Infektion. Die Zahlen weichen von denen des Robert-Koch-Instituts ab, da dieses nicht selbst bei den örtlichen Behörden abfragt, sondern auf die elektronische Meldung wartet, was nach Angaben des RKI-Präsidenten oft einige Tage in Anspruch nimmt. (dts)
![]() |
stanislaw-orda @stanislaw-orda 25 marca 2020 19:38 |
26 marca 2020 09:48 |
Prezydent Jaśkowiak (Poznań), pod pretekstem stanu epidemii, chce wyciąć polską konkurencję dla niemieckich supermarketów, które w Poznaniu mają monopol na stawianie swoich obiektów. To jest pilny uczeń gauleitera D. Tuska.
![]() |
peter15k @tomciob 26 marca 2020 08:53 |
26 marca 2020 09:56 |
Jak pożyjemy to zobaczymy. Niestety nie da się zbić argumentów na podstawie ataku ad personam. Jedno jest pewne - ujawnienie przyczyn pandemii nie jest w interesie naukowców ( bo prowadzili bezprawne badania a to jest całkiem możliwe - pytanie kto to finansował ) - państw bo to kwestia odszkodowań ( już się zaczęło mataczenie ). Laboratoria były w USA i w Chinach. Zespoły mieszane. Pewnie tam teraz ich przepuszczają przez maszynkę do mięsa. Potem zacznie się narracja ( już jest ) o naturalnym pochodzeniu wirusa. Warto zwrócić uwage na korelację narracji o przeludnieniu w ostatnich kilku latach. Ktoś to finansował . Niezależnie od sytuacji trudno będzie o uzyskanie prawdy.
![]() |
Paris @Robo 26 marca 2020 09:37 |
26 marca 2020 09:57 |
Dokladnie tak...
... w tym WIRUSOWYM CYRKU nie ma zadnych wiarygodnych statystyk, a juz o rzetelnosci - to mozemy zapomniec !!!
W Hiszpanii, Wloszech czy we Francji - odchodzi JAWNE WYBIJANIE STARUSZKOW w domach starcow - jak to wczoraj okreslil francuzki telewizor, do tego W CICHOSCI !!!
![]() |
Robo @stanislaw-orda 26 marca 2020 09:48 |
26 marca 2020 10:15 |
Chyba zgadzamy sie w wiekszosci z tym ze ofiary ekonomiczne i gospodarcze beda duzo wieksze niz osobowe tej "pandemi" . Nie bez znaczenia jest dobijanie najbardziej uprzemyslowionego Wloskiego regionu ,drugiego po Japoni .. To jest reset taka wojna bez bombardowania bo to teraz nieekologiczne. A na wojnie jak na wojnie kazdy grabi ile moze. System ograbi panstwa , panstwa ograbia tych najpracowitszych , a Jaskowiakom przy sortowaniu lupow pedzonych na rzez tez cos skapnie.
![]() |
peter15k @Robo 26 marca 2020 10:15 |
26 marca 2020 10:19 |
O ile wiem w Lombardii było najwiecej firm chińskich i tam też pracowały na rzecz włoskich firm tysiące pracowników z Chin.
![]() |
Paris @peter15k 26 marca 2020 09:56 |
26 marca 2020 10:24 |
A gdzie Pan ten "atak"...
... widzi, do tego jeszcze "ad personam". Zwyczajnie - Pan Tomciob - stwierdzil fakt, ktory wiekszosci czytelnikow SN jest dobrze znany, ze "Rambo z Balkan" czy tez redaktUr Gadowski to "zawodowy mixer emocjonalny" ze "stajni" Sakiewicza i, ze jego wypociny sa nieistotne.
A poza tym to "PRAWDE" nt. tego wirusa to my, a przynajmniej ja juz znam - i wystarczy mi to co wiem i czytam na SN... znaja ja rowniez pozostali Europejczycy - nie potrzebuje kolejnego merdialnego cyrku i tworzenia ZEROWISKA dla "wyjasnienia" tej hucpy wirusowej...
... tym samym nie widze powodu DORABIANIA wszelkich zlodziejskich PRESSTYTUTEK !!!
![]() |
tomciob @peter15k 26 marca 2020 09:56 |
26 marca 2020 10:28 |
Trudno się powstrzymać od "ad personam" skoro jedyną pewną informacją jaką może mi przekazać pan WG w swojej godzinnej gadce jest ilość par chromosomów w komórce wirusa. Szkoda mi czasu na takie dywagacje o niczym. Jak się okaże to odszczekam, a na razie ZME.
![]() |
Paris @peter15k 26 marca 2020 10:19 |
26 marca 2020 10:37 |
I Ukraincow tez sporo pracowalo !!!
Bo pewnie to bylo bardziej OPLACALNE... bo Wlochom-nierobom pewnie sie nie chcialo, tak samo jak Polakom "sie nie chce" - lepi byc na "socjalu" !!!
To taka mUNdrosc salomonowa Lunji eLropejskiej i jej pSZywUdcUF... az w koncu trzeba bylo "zainstalowac wirusa" zeby to "sie dalej krecilo" i nie zdechlo... ale tym razem "przedobrzyli" spece rotszyld'owe i soros'owe.
![]() |
Grzeralts @Robo 26 marca 2020 09:37 |
26 marca 2020 11:09 |
W każdym kraju ktoś, kto w tym wieku trafia do szpitala ma spore szanse na zejście. Zwykle faktycznie w mechanizmie zapalenia płuc, bo leżenie w bezruchu zasadniczo szkodzi każdemu - im starszy, tym bardziej. Intensywna terapia zajmuje się m.in. tym, żeby ciężkie zapalenie płuc nie zabijało, w każdym razie nie od razu. Nie u każdego ma to sens, bo jeśli nie ma widoków na realną poprawę, jedynie przedłuży mu się tym umieranie, ale nie wyleczy - a to byłoby bezsensowne znęcanie się (kto miał w życiu jakąś operację i np.dreny w ciele, wie o czym mowa). Jednak w przypadku choroby wirusowej, z zasady samoograniczającej się, zwykle ma sens, nawet u mocno wiekowych i schorowanych ludzi.
Śmiertelność to w ogóle nie jest dobry parametr oceny bieżącej sytuacji, bo zależy od wielu czynników, w tym (i to bardzo) od jakości opieki zdrowotnej. Ostateczne i nadające się do interpretacji dane, co do śmiertelności będziemy mieli za pół roku, najwcześniej. Ale dosyć dobrze wiemy, jaki odsetek chorych będzie wymagał leczenia niewydolności oddechowej (ok. 5% wszystkich objawowo chorujących, do nawet 30% i więcej u starszych pacjentów). Póki co, nie wiemy, dlaczego śmiertelność we Włoszech i Hiszpanii. I nie dowiemy się, dopóki nie będzie można przeanalizować pełnych, ostatecznych danych. Ale wiemy, że brakuje im ludzi (trochę też sprzętu), którzy potrafią leczyć pacjentów z ciężką niewydolnością oddechową i nimi właściwie się opiekować.
![]() |
Grzeralts @Robo 26 marca 2020 10:15 |
26 marca 2020 11:11 |
Bezsprzecznie.
![]() |
stanislaw-orda @peter15k 26 marca 2020 10:19 |
26 marca 2020 11:25 |
czyli wycinanie konkurencji dla anglosasów i etrusków.
![]() |
peter15k @Paris 26 marca 2020 10:24 |
26 marca 2020 12:07 |
Gadowskiego nie oceniam po prostu podał jakieś dane. Nie oceniam czy jest ze "stajni" Sakiewicza bo Sakiewicza nie czytam ani nie słucham. Prawdy o wirusie nie znam bo to są jedynie spekulacje. Przypadek też mógł mieć miejsce. Co do laboratorów gmerających w patogenach to to jest prawdopodobne ( są dokumenty ). Czy to jest hucpa wirusowa - nie wiem bo jej zasięg i konsekwencje są zbyt duże. Co do wyciagnięcia wniosków zbyt daleko idących byłbym ostrożny. nie mamy wszystkich danych. Stwierdzenie MY tu wiemy ( SN ) to też zalecałbym ostrożność. Łatwiej analizować procesy z perspektywy historycznej a trudno w zmianiającej się sytuacji tak jak obecnie.
![]() |
peter15k @stanislaw-orda 26 marca 2020 11:25 |
26 marca 2020 12:16 |
Tak ...ale pytanie jest - czy to było zaplanowane i przeprowadzone , czy to tylko korzystanie z okazji ...
![]() |
tadman @Grzeralts 25 marca 2020 11:18 |
26 marca 2020 12:29 |
Pisałeś opinię o dr. Wolfgangu Wodargu, więc wysłuchałem go na YT. Z jednej strony jest/byl urzędnikiem, ale także jest pulmonologiem.
Dla tych ostatnich mam szacunek. Ciotkę zrzucono z wycięcia woreczka żółciowego, bo chirurg na zdjęciu RTG zauważył niepokojące go objawy raka płuc i kazał udać się do onkologa. Kuzyni poszli z matką do pulmonologa, który kazał zrobić zdjęcie RTG w ich przychodni. Już ze zdjęciem poszli jeszcze raz do tego lekarza i zaczął wypytywać ciotkę o różne sprawy i w czasie wywiadu okazało się, że w wojnę miała ciężkie zapalenie płuc z temperaturą do 40 stopni i uratowały ją ponoć cięte bańki. Lekarz powiedział, że podejrzewał, że to jakieś zrosty w płucach spowodowane przebytą gruźlicą lub zapaleniem płuc, a nie rakiem. Ciotka dożyła 94 lat..
![]() |
Grzeralts @tadman 26 marca 2020 12:29 |
26 marca 2020 12:47 |
Wodarg jest byłym pulmonologiem. Zresztą to nieważne, każdemu się wolno mylić, jakich tytułów by nie miał.
Dziś by się takiego czegoś nikt zrobić nie odważył - ciotka musiałaby mieć przynajmniej tomografię komputerową.
![]() |
peter15k @peter15k |
26 marca 2020 14:11 |
Dokumenty Gadowskiego z USA w tym patent na koronowirusa wyizolowanego z ludzi
https://www.mdpi.com/1999-4915/12/2/135/htm
https://patentimages.storage.googleapis.com/6b/c3/21/a62eb55a0e678c/US7220852.pdf
![]() |
Paris @stanislaw-orda 26 marca 2020 11:25 |
26 marca 2020 14:22 |
100/100 !!!
![]() |
Paris @peter15k 26 marca 2020 12:07 |
26 marca 2020 15:13 |
A szkoda, ze Pan go nie ocenia...
... to duzy blad... wlasnie nalezy ludzi "po owocach poznawac" i w zwiazku z tym oceniac, do tego bacznie sledzic i rozpoznawac skad jego "korzenie" sa, bo pan WG to nie jest "wolny strzelec" ani tym bardziej "obiektywny" tylko jak najbardziej ZALEZNA i baaardzo "interesowna dziennikarzyna"... a, ze nie czyta Pan i nie slucha Sakiewicza - to sie chwali, bo jego sie nie da ani czytac ani tym bardziej sluchac.
Ma Pan racje, ze "w prawdzie o wirusie" jest duzo spekulacji, ALE jest i duzo FAKTOW, bo sa dokumenty - wiec ten dzis obecny JAZGOT i BELKOT merdialny to wyjatkowa HUCPA WIRUSOWA, a zasieg i konsekwencje tych gierek i igrania z ogniem tylko to potwierdza !!!
Poza tym mysle, ze powinien Pan umiec juz ocenic - tak sam dla siebie - co toto zacz ta HUCPA-USTAWKA tym bardziej, ze w TYLKO ostatniej dekadzie 21 wieku mielismy okazje przezyc juz 3 WIELKIE HUCPY...
- hucpe smolenska,
- hucpe z naplywem "uchodzcUF i emigrantUF",
- hucpe "wirusowa" wlasnie teraz "strugana" !!!
Ja, MY Czytelnicy, tu na SN analizujemy i oceniamy sytuacje WYLACZNIE z perspektywy historycznej i roznych powiazan i uwiklan personalnych z niej wynikajacych - i tej bardzo bliskiej historii, wlasnie sie dziejacej i tej bardzo odleglej - wyciagamy wnioski i nazywamy sprawy i rzeczy po imieniu, robimy wszystko aby innych ani wzajemnie sie NIE OSZUKIWAC...
... bo tylko PRAWDA nas wyzwoli.
![]() |
peter15k @Paris 26 marca 2020 15:13 |
26 marca 2020 15:42 |
No cóż interesowna dzinnikarzyna jak wielu. Nie ma sensu oceniać Gadowskiego bo to "stajnia Sakiewicza" tylko trzeba zweryfikować jego koncepcję czyli gmeranie w patogenach w związku z potencjalnym zyskiem przez dwa laboratoria w Chinach i USA oraz wydostanie się wirusa na zewnątrz. Należy mieć nadzieję że hucpy w końcu nie dadzą zamierzonego efektu. Oby. Bo ta jest globalna i wprowadzi "reset" gospodarczy. Pytanie czy jest zamierzona czy raczej wykorzystuje sytuację. Gadowski podaje również ślad w postaci produkcji narkotyku dla bogatych oraz propozycję utworzenia rządu światowego. Można było się spodziewać. Jedno jest pewne - jest konfrontacja USA i Chin plus zagrożenie w emisji pieniądza kredytowego dla dotychczasowych beneficjetów więc coś musiało się coś stać... no i jest wojna ...z wirusem.
![]() |
stanislaw-orda @peter15k 26 marca 2020 12:16 |
26 marca 2020 16:49 |
Pytanie jest, ale nie liczyłbym na odpowiedź ukazującą prawdziwe przyczyny, motywy i intencje. Analogicznie jak w przypadku Smoleńska 2010.
![]() |
tomciob @peter15k 26 marca 2020 14:11 |
26 marca 2020 16:50 |
Przeczytałem zalinkowany artykuł w tłumaczeniu deepL i powiem, że jest interesujący. Nie ma w nim ani mitów ani teorii spiskowych tylko ciekawe informacje. Gadowskiego słuchać nie mogę bo za dużo to czasu zajmuje. A więc wnioski z tego artykułu. Ta odmiana wirusa to nie jest żadna broń biologiczna tylko naturalna (o nieznanej jeszcze etiologii pochodzenia) mutacja. Jest zaraźliwa i przenosi się z ludzi na ludzi ale były już wcześniej epidiemie koronawirusów oznaczane jako MERS i SARS i ta odmiana zarówno co do skutków u zarażonych chorych (u których zaobserwowano tragiczną czyli śmiertelną reakcję organizmu) jak i sposobów przenoszenia się jest ŁAGODNIEJSZA niż poprzednie infekcje. Co się jednak zmieniło w stosunku do tych poprzednich infekcji? Szybkość i możliwość wyizolowania wirusa przez chińskie labolatoria badawcze. Kiedy w poprzednich infekcjach trwało to miesiącami o tyle w tej zajęło to chińskiej nauce niecały miesiąc. A więc mamy tu pierwsze "cui bono." Zmiany dotyczą również działań zarówno władz chińskich jak i władz innych krajów (czego doświadczamy na sobie) w reakcji na ogłoszenie wykrycia nowego typu kronawirusa i rozpowszechnienia się tej informacji na skalę międzynarodową za pomocą internetu. Emocjonalna reakcja, szczególnie obecna w środowiskach naukowych oraz dzielenie się tymi informacjami w czasach internetowej globalizacji z dodatkowym wspomaganiem napięcia przez WHO zaskutkowało takimi, a nie innymi ograniczeniami administracyjnymi w wielu krajach świata. Czy od dzisiaj świat zawsze będzie reagował w tak emocjonalny sposób na pojawienie się nowej, naturalnej, odmiany kronawirusa to ja nie wiem. Że ta (reakcja) jest wyjątkowa, to widać bez cienia wątpliwości. Czy jest jakiś spisek w sprawie koronawirusa? Nie sądzę. Jest za to nowa i interesująca, bo globalna, reakcja świąta na tę akurat infekcję.
Dziękuję za ciekawe źródło wiedzy i pozdrawiam
![]() |
stanislaw-orda @Grzeralts 26 marca 2020 12:47 |
26 marca 2020 16:51 |
A skąd założenie, że to dr Wodarg się myli?
![]() |
tomciob @tomciob 26 marca 2020 16:50 |
26 marca 2020 16:58 |
Wrzucę jeszcze biogram szefa i zarzadzającego portalem MDPI.com na którym został opublikowany tekst. Tłumaczenie deepL:
"Biograficzne podsumowanie dr Shu-Kun Lin.
Shu-Kun Lin urodził się w 1957 roku w Hanchuan, w prowincji Hubei, Chiny. W styczniu 1982 r. ukończył studia magisterskie na Uniwersytecie Wuhan na kierunku chemia nieorganiczna; następnie studiował chemię fizyczną w Instytucie Fizyki Chemicznej w Lanzhou, Chińskiej Akademii Nauk (1982-1986, tytuł magistra uzyskał w 1985 r.) oraz w USA (University of Louisville, styczeń 1987 - lipiec 1989). Doktorat (chemia organiczna) uzyskał w 1992 r. w Szwajcarskim Federalnym Instytucie Technologii (ETH-Zürich) po ponad trzyletnich badaniach w grupie prof. dr Bernharda Jauna (Laboratorium Chemii Organicznej). Następnie pracował w Ciba-Geigy Ltd. (Bazylea, Szwajcaria) przez trzy lata, najpierw jako pracownik naukowy w zakresie syntezy organicznej i odkrywania leków, a następnie w Dyestuffs Division w Ciba-Geigy Ltd., która zajmowała się badaniami i rozwojem oraz produkcją barwników. W 1996 roku przebywał również przez 6 miesięcy w grupie prof. dr B. Giese'a (Instytut Chemii Organicznej Uniwersytetu w Bazylei), jako podoktorant naukowy.
Chociaż miał bardzo interesującą teorię entropii-symetrii-stabilności w chemii fizycznej, zwaną zasadą podobieństwa, opartą na rozwiązaniu paradoksu Gibbsa, nie uważał jej za wystarczająco ważną, aby zasłużyć na jakiekolwiek wsparcie finansowe i zachował ją jako swoje hobby. W 1996 roku Shu-Kun Lin zainicjował projekt zbierania i wymiany próbek oraz założył międzynarodową organizację MDPI w Szwajcarii w celu realizacji tego projektu. W 1996 roku uruchomił pierwsze czasopismo MDPI "Molecules", aby zachęcić autorów do składania próbek badawczych związków z ich pracy. Jest założycielem lub współzałożycielem kilku innych czasopism o otwartym dostępie, w tym Entropy (1999), International Journal of Molecular Sciences (2000), Sensors (2001), Marine Drugs (2003) oraz International Journal of Environmental Research and Public Health (2004). W 2002 r. został redaktorem naczelnym czasopisma Slringer "Molecular Diversity" i pełnił tę funkcję do czasu rezygnacji w czerwcu 2007 r. Jest wydawcą czasopism MDPI. Jest głównym autorem ponad 40 publikacji. Shu-Kun Lin jest żonaty, ma czworo dzieci".
Źródło biogramu: https://www.mdpi.org/lin/lin-bi.htm
Wróć do strony głównej. Aktualizacja: 18 września 2015
![]() |
tomciob @tomciob 26 marca 2020 16:58 |
26 marca 2020 17:06 |
I jeszcze trochę o MDPI (tłumaczenie DeepL)
"Molecular Diversity Preservation International (MDPI), organizacja zajmująca się przechowywaniem i wymianą próbek molekularnych i biomolekularnych, działała w latach 1996-2010.
MDPI Chemical Samples Preservation, Grudzień 2012: Projekt pobierania i dystrybucji próbek MDPI zostaje przeniesiony do Dr. Regis Turyn: MolMall Sarl.
Fundacja MDPI Sustainability Foundation: www.wsforum.org.
MDPI Online, Open Access Journals, Październik 2008: MDPI uruchomiło nową platformę publikacji na stronie www.mdpi.com.
Maj 2010 r: Powstaje MDPI AG, gdzie MDPI oznacza Multidisciplinary Digital Publishing Institute.
Konferencje naukowe MDPI: MDPI było gospodarzem konferencji lub serii konferencji, patrz lista.
ECSOC (Electronic Conference on Synthetic Organic Chemistry at http://www.mdpi.org/ecsoc/) od 1997 r.
Październik 2009: MDPI uruchomiło platformę usług konferencyjnych na www.sciforum.net. Została ona przejęta przez MDPI AG.
© 1996-2013 Molecular Diversity Preservation International (MDPI), Bazylea, Szwajcaria (http://www.mdpi.org). Od 2013 r. prowadzony przez MDPI AG (http://www.mdpi.com)
Ostatnia zmiana: 26 stycznia 2016 r".
Źródło: https://www.mdpi.org/
![]() |
Grzeralts @stanislaw-orda 26 marca 2020 16:51 |
26 marca 2020 17:30 |
Bo mu to elegancko wypunktowali mądrzejsi od niego (nie ja).
![]() |
peter15k @tomciob 26 marca 2020 16:50 |
26 marca 2020 17:49 |
Jeszcze jeden materiał o badaniach nad przechodzeniem ze zwierząt na ludzi
No i jeszcze to
https://twitter.com/TeofilTrybura/status/1243213964978331649/photo/1
![]() |
stanislaw-orda @Grzeralts 26 marca 2020 17:30 |
26 marca 2020 17:53 |
a skąd pewność, że mądrzejsi?
![]() |
Grzeralts @stanislaw-orda 26 marca 2020 17:53 |
26 marca 2020 18:06 |
Akurat umiem to ocenić, kto w jakiej dziedzinie medycyny jest kompetentny, i jak bardzo.
![]() |
stanislaw-orda @Grzeralts 26 marca 2020 18:06 |
26 marca 2020 18:07 |
czyli?
![]() |
Grzeralts @stanislaw-orda 26 marca 2020 18:07 |
26 marca 2020 18:10 |
Drosten jest bardziej kompetentnym wirologiem od Wodarga.
![]() |
stanislaw-orda @Grzeralts 26 marca 2020 18:10 |
26 marca 2020 18:12 |
Drosten zyje z patentu na testy na koronę. Im większa panika, tym większa sprzedaż i zysk.
![]() |
Grzeralts @stanislaw-orda 26 marca 2020 18:12 |
26 marca 2020 18:15 |
A Wodarg niby z datków biednych wdów?
![]() |
stanislaw-orda @Grzeralts 26 marca 2020 18:15 |
26 marca 2020 18:27 |
Na pewno nie z ilości sprzedanych testów na koronę.
![]() |
Grzeralts @stanislaw-orda 26 marca 2020 18:27 |
26 marca 2020 18:40 |
Bez znaczenia. Merytorycznie nie ma racji i Drosten (inni też) mu to wypunktował. Czy kierował się w tym osobistym interesem nie ma znaczenia, bo fakty są faktami, niezależnie od naszej opinii o nich. Można z niskich pobudek głosić pogląd obiektywnie prawdziwy i z wysokich obstawać za nieprawdziwym.
![]() |
stanislaw-orda @Grzeralts 26 marca 2020 18:40 |
26 marca 2020 19:38 |
tak, tak, wszystko można. Ale czy na pewno trzeba?
![]() |
Grzeralts @stanislaw-orda 26 marca 2020 19:38 |
26 marca 2020 19:40 |
Trzeba, gdy ktoś wali ewidentne babole. Zwłaszcza babole nakręcające zbiorową histerię (karmienie spiskomyślców jest takowym działaniem). Znam sporo sensownych wypowiedzi Wodarga, ale tu się akurat walnął. I to w dosyć bazowej kwestii.
![]() |
stanislaw-orda @Grzeralts 26 marca 2020 19:40 |
26 marca 2020 19:46 |
Przeciez ze środowoska naukowców-wirusologów nie tylko Wodarg podnosi podobne argumenty.
Czy nie dziwi się, że politycy panstw zadebetowanych "po czubek" na czele z Polską, najpilniej realizują wskazania WHO w tej kwestii?
![]() |
tomciob @stanislaw-orda 26 marca 2020 19:46 |
26 marca 2020 19:53 |
Panie Stanisławie taką panikę jaką rozpętano trzeba uzasadnić i to naukowo w oparciu o wszelkie możliwe autorytety, szczególnie że to może być bardzo kosztowna (dla nas również) panika. PMI w Niemczech w okolicach 30 pkt. najniżej od kiedy jest wyznaczane. Jeśli nie będzie jakiegoś politycznego impulsu w sprawie korony z Wuhan zapowiada się istotne obniżenie kosztów pracy na sporych obszarach rynku. Gadanie o tym kto ma rację niewiele tu zmienia.
![]() |
tomciob @peter15k 26 marca 2020 17:49 |
26 marca 2020 19:57 |
Nie chce mi się już o tym gadać bo to nie ma znaczenia. Znaczenie ma reakcja na ten typowy, jak się okazuje, wirus. I ona jest kluczem do zagadki. Kluczem którego nie widzę sensu szukać bo sam się z czasem odnajdzie. Ale pan Stanisław, moim zdaniem, czuje problem. Kluczem jak zwykle są pieniadze, a środki... no cóż. Ludzie kosztują najmniej. Kończę i pozdrawiam
![]() |
BTWSelena @tomciob 26 marca 2020 16:50 |
26 marca 2020 19:58 |
Pięknie pan skomentował.A także podobają mi się komentarze i wieści pod notką autora Petera,oczywiście wraz z opiniami autora.Czyli można w taki sposób bez emocji dyskutować ,czy wnosić rozumne i logiczne wnioski.Jesteśmy zdominowani tematem koronowirusa,tutaj i wszędzie ,tym bardziej,że życie we wszystkich krajach zostało zaburzone." daheim bleiben ",oto przesłanie każdego rządu,oraz totalny bezruch gospodarki.Nie dziwota ,że ludzie o słabej kondycji psychicznej ,słysząc megafony policyjne z zaleceniem pozostania w domu+TV - boją się, a strach o utratę bliskich wprowadza wprost panikę.Jednakże tak mało wiemy,co nam tak naprawdę grozi.Jedni boją się o życie,a drudzy o stan kondycji finansowej.I ta doskonała synchronizacja globalna "daheim bleiben"--najlepsza dla ludu ,a rządy zajmą się resztą... Już sam ten fakt wzbudza we mnie niepokój,bo wszystko gdzieś tam nad nami jakiś dobrotliwy Mikołaj chce nas wyratować od tej nowej dżumy,przy której najprawdopodobnie majstrował człowiek...pozdrawiam pana i pozdrawiam także pana komentarze..Niech zawsze takie czytelne będą....
![]() |
Grzeralts @stanislaw-orda 26 marca 2020 19:46 |
26 marca 2020 20:07 |
Już nikt z sensownych takich argumentów nie podnosi.
Powtórzę się: te działania są jak najbardziej rozsądne w Polsce, bo my takiego rozwoju sytuacji jak w Hiszpanii, czy Włoszech zwyczajnienie nie uniesiemy, skończyłoby się to ciężką rozpierduchą państwa. Jedynym rozwiązaniem jest stłumić epidemię w zarodku, co właśnie zostało zrobione. To nie jest wirus, który kosi miliony, ale jest wystarczająco wredny, żeby tysiące ludzi naraz wysłać do szpitali. A nasze szpitale i bez tego balansują na krawędzi wydolności. Jest absolutnie wtórną kwestią, co przy tym zostanie jeszcze przyklepane, już dawno zresztą rozmawialiśmy tutaj, że ten wirus jest mocno na rękę wielu. Nie powiesz chyba, jednak, że światowe macherstwo było tak przewidujące, że dekonstruowało nam służbę zdrowia przez 20 lat, żeby przygotować grunt pod koronawirusa?
![]() |
stanislaw-orda @Grzeralts 26 marca 2020 20:07 |
26 marca 2020 20:16 |
to moze sie powtórzę:
Moim zdaniem chodzi o przekłucie bańki spekulacyjnej w światrowyum systemie finansowym. Powszechną tajemnicą jest, że pieniądz kredyutowy wyemitowany przez banki przewyzsza realne pokrycie wolumenu udzielonych kredytów ( wg szacunku wartosci produktu, usług i surowców) wedle mnoznika od 10 do 20 razy. Pandemia jest bardzo dobrym pretekstem dla dokonania takiego resetu. Wojna bowiem powoduje znacznie większe koszty "operacyjne". A wojna globalna niesie za sobą ryzyko, że nikt na niej nie "zarobi". Stąd to desperackie łapanie się deski pandemii. Mniejsza że to akurat koronawirus. Inny pretekst podobnego rodzaju byłby równie dobry.
![]() |
MarcinD @Grzeralts 26 marca 2020 20:07 |
26 marca 2020 20:17 |
Warto dodać, że obecna sytuacja ukazała nagą prawdę w całej okazałości: prywatny segment usług leczenia w Polsce ma na celu tylko maksymalny zarobek przy minimalnym ryzyku. Wszystkie prywatne placówki są teraz fizycznie zamknięte, najpierw teleporada i e-recepta. Na cito jak coś boli już tam się nie da. Więc widać to co było zawsze - ratowanie zdrowia i życia ma miejsce tylko w publicznym sektorze. I to go też dodatkowo bardzo teraz obciąża.
![]() |
tomciob @peter15k |
26 marca 2020 21:32 |
Myślę że czas wprowadzić do rozmowy uczucia młodych ludzi i miłość oraz estetykę jako normalną reakcję na to szaleństwo, a więc:
"Pan Demia i Pani Kara" od Ranko Ukulele:
![]() |
tomciob @MarcinD 26 marca 2020 20:17 |
26 marca 2020 21:39 |
No patrz pan, a takie Stany Zjednoczone Ameryki Północnej na prywatnej służbie zdrowia powstały i to my nich kupujemy samoloty za ciężkie miliardy, a nie oni u nas. Ciekawe dlaczego?
![]() |
Paris @tomciob 26 marca 2020 19:57 |
26 marca 2020 21:52 |
Dokladnie tak...
... ludzie kosztuja najmniej, a "familia" Rotszyld'ow i Soros'ow - tradycyjnie - MUSI SIE wzbogacic, bo jakze inaczej mogloby to byc... przeciez BANKRUT MUSI ratowac swiat, a FED musi drukowac te swoje "puste papierki" zeby ten caly DOM WARIATOW i DEGENERATOW mogl przetrwac !!!
![]() |
stanislaw-orda @Paris 26 marca 2020 21:52 |
26 marca 2020 22:00 |
Spokojnie. Bóg nierychliwy, ale przecież nie w nieskończoność.
![]() |
Paris @BTWSelena 26 marca 2020 19:58 |
26 marca 2020 22:10 |
A jaki to tam znowu...
... "jakis dobrotliwy Mikolaj chce nas wyratowac", Pani Seleno !!!
To ciagle ten SAM ZLODZIEJSKI SANTA KLAUS... on jest NIEZMIENNY juz od kilku setek lat... teraz go widzimy i nawet slyszymy mozemy z dokladnoscia 99% przewidziec jego "dobrotliwe wyratowanie nas" z tej biedy w jaka nas dzis z taka PERFIDIA CYNICZNIE wpakowal !!!
I jeszcze "ZDALNIE" robi nas i cale narody w BABUKO...
... my juz o tym wiemy, ze "nasz" ZONT o tej "pandemii" wiedzial... i we Francji tez juz Franki wiedza... i wk*****nie Frankow rosnie... pozyjemy, zobaczymy co z tej HUCPY wyjdzie... oni naprawde maja nas za idiotow !!!
![]() |
tomciob @stanislaw-orda 26 marca 2020 22:00 |
26 marca 2020 22:26 |
Najciekawsze co obserwuję, a co jest związane z paniką antywirusową silnie podgrzewaną przez rządowe media, wydaje się być już, samorzutnie postępujący, efekt kolejnych ograniczeń. I tak do sklepów zaczyna się wpuszczać po 2 osoby. Reszta MUSI stać na zewnątrz inaczej nic nie kupi. Przed aptekami, biedronkami, pocztami kolejki. Lady pozasłaniane plastikiem, no a na drzwiach do sklepów czy klatek schodowych kartki o pandemii. Ograniczenia zaczynają żyć własnym twórczym życiem urzędników przeróżnej maści, właścicieli interesów wszelakich. Jest twitt pielęgniarki z miasta na południu Polski, że chciała do szpitala rano jechać do pracy, a kierowca autobusu wyprosił ją i parę innych osób bo jest zarządzenie szefa kominikacji, że może być tylko 14 osób w autobusie. I nie pojechała. Nie wiem czy Matti, nasz premier, i inni rządzący zdają sobie z tego sprawę ale panika zaczyna żyć własnym życie. A przecież negatywne emocje kiedyś muszą ustąpić bo nie da się ciągle żyć w strachu. To psychicznie niemożliwe. A kiedy nie, daj Boże jeszcze okaże się, że to była zdecydowana, bo medialna przesada, ci którzy się bali najbardziej zdejmą rękawiczki i maski i wskażą paluchem na władzę. I zakrzykną: to ona nas w to wrobiła. To ona nas tak straszyła, zupełnie niepotrzebnie. To jej wina. I ja się wcale tej opozycji nie dziwię, że ona urządza taki cyrk dziś w sejmie. Granica śmieszności między przesadą ograniczeń, a rzeczywistą grozą wirusa wydaje się być blisko. Żeby się nie okazało, że ten wirus to zbawienie dla opozycji w jej beznadziejnej do tej pory sytuacji. Ja się opozycji wcale nie dziwię, że gra politycznie koronawirusem. Może to blef idiotyczny ale blef bywa czasami częścią gry zwycięskiej. W każdym razie ja, w przypadku przegrania przez PiS najbliższych wyborów z powodu koronawirusowej paniki, tego PiS-u żałował nie będę. Wszystko ma swoją cenę. Zatrzymanie państwa też może być kosztowne.
![]() |
Paris @stanislaw-orda 26 marca 2020 22:00 |
26 marca 2020 22:27 |
Oczywiscie...
... ze ten dopust jest potrzebny.
Jestem znacznie spokojniejsza, niz jeszcze kilka dni temu, bo moje otoczenie zaskakujaco dobrze odczytuje to co sie obecnie wyrabia w Polsce i calkiem niezle laczy to z miniona juz zlodziejska "transformacja ustrojowa" i obecnymi "nowoczesnymi wynalazkami" takimi jak chocby patologiczna cyfryzacja.
![]() |
Paris @tomciob 26 marca 2020 22:26 |
26 marca 2020 22:52 |
Dokladnie tak !!!
We Francji juz krzycza i to bodaj juz od kilku dni, i to nie tylko zwykli ludzie zamknieci w domach, ale takze bardzo liczna grupa lekarzy - ponad 600 osob - zlozylo pozew zbiorowy przeciwko premierowi rzadu francuskiego i ex-ministerce zdrowia - chwilowo jest to zamilczane przez francuski telewizor, ale tylko chwilowo... i w Polsce bedzie to samo, bo rzeczywiscie smiesznosc PiS'owskiej "waadzy" jest porazajaca i rzeczywiscie efekt samorzutnie pojawiajacych sie ograniczen zaczyna zyc wlasnym zyciem. Pan moze nie wie, ale ja mam pewnosc, ze BANKSTER Morawiecki i pozostali rzadzacy maja swiadomosc tego rozszerzajacego sie ABSURDU przez nich samych wystruganego.
Dzis w moim nieduzym, wiejskim sklepie moja kolezanka, ktora jest tam ekspedientka wpuszczala do srodka tylko po 1 osobie, brat moj, ktory byl druga osoba w sklepie z zachowaniem stosownego odstepu zostal zwyczajnie przez nia wyproszony... po tym "wirusowym obostrzeniu" brat prawie pol dnia byl w stuporze... ja zreszta tez.
![]() |
stanislaw-orda @tomciob 26 marca 2020 22:26 |
26 marca 2020 22:52 |
Oczywiście, dla opozycji to dar losu, z którego nie może nie skorzystać.
Zastanawia mnie tylko, dlaczego aktualna władza stara się być w tym zaaranżowanym cyrku "świętsza od papieża".
Dla aktualnej władzy skończy się to "efektem rykoszetu".
![]() |
BTWSelena @Paris 26 marca 2020 22:10 |
26 marca 2020 22:57 |
Tych dobrotliwych między innymi "Mikołajów" sama pani po trosze wymienia.Nie chcę tutaj siać teorii spiskowej,lecz coś tutaj "cosiowi"nie wyszło chyba. Oby nie było nic nowego...bo za mało ludzi brutalnie mówiąc umiera...Bo jeszcze rozumiem w Polsce przed wyborami można kurde pograć wirusem,bez względu jak to ohydne.Lecz utknęłam na zachodzie z różnych przyczyn ,a tutaj to samo. No nie wiem czy gorzej nawet.I też TV bębni na okrągło ,no może mniej "gadających"łbów.Nie podoba mi się wyjątkowo taka synchronizacja. Czego tak naprawdę nie wiemy?...mimo przecieków,co to za rodzaj pandemii?
![]() |
Szczodrocha33 @stanislaw-orda 25 marca 2020 10:39 |
26 marca 2020 23:26 |
"Dokładniej, o 10 zmarłych, z czego kilku, zdaje się, na sepsę, bo nikt im niczego w szpitalu nie podał ani się nimi nie zajął.
A dlaczego zmarli w szpitalu? Moze położyli ich gdzieś w kącie i s nimi dalej nie zajmowali się."
Ano wlasnie.
Wszyscy moi znajomi i siostra, ktora mieszka w Polsce, twierdza zgodnie, ze panstwowa sluzba zdrowia, szpitale, tzw. SOR-y [dawniej to sie chyba nazywalo Pogotowie Ratunkowe] to wykanczalnia albo jak kto woli, Buchenwald.
![]() |
tomciob @peter15k |
26 marca 2020 23:38 |
Właśnie się dowiedziałem, no nie śledzę restrykcji na bieżąco, że nasz kochany rzadunio wprowadził nowe ograniczenia. Zakaz gromadzenia się osób po wyżej 2. oraz zakaz przemieszczenia się z pewnymi wyjątkami. No wyglada na to, że nasz rząd nabiera dopiero rozmachu w walce z wirusem. Co będzie dalej? Prezydent modli się na Jasnej Górze (ciekawe czy już wpiął sobie w klapę marynarki znaczek z wizerunkiem?) no strach i panika narasta. Dobrze, że ten darmowy (gratisowy) most powietrzny z Chinami mamy. Uspokaja mnie trochę. A Jaroslav Hašek to się ze swoim Szwejkiem może już zacząć, jak dla mnie, pakować. Życie zaczyna przerastać kabaret.
![]() |
Szczodrocha33 @Draniu 25 marca 2020 21:00 |
26 marca 2020 23:49 |
"A u nas na portalu, mamy ofiary nerwicy,w wyniku stałego przebywania w zamknieciu, rotmeister pęka..;) "
Tez mi sie wydaje, ze powinien cos wziac na uspokojenie, a nie wykrzykiwac i miotac sie wirtualnie.
![]() |
Paris @BTWSelena 26 marca 2020 22:57 |
27 marca 2020 00:05 |
Tak...
... synchronizacja prawie idealna !!!
Na poczatku bylo troche niepewnosci i improwizacji, ale po 2-3 dniach poooszly konie po betonie !!!
Potem wrecz "marionetkowe rzady" zaczely sie wzajemnie "nasladowac", a merdialnie wprost "chwalic" te debilne, polityczne kukly w drodze do Wylatowa !!!
![]() |
Paris @Szczodrocha33 26 marca 2020 23:26 |
27 marca 2020 00:07 |
100/100 !!!
![]() |
olo @Paris 26 marca 2020 22:27 |
27 marca 2020 06:30 |
prywatyzacja vs cyfryzacja, podobienstwa i roznice
![]() |
Grzeralts @stanislaw-orda 26 marca 2020 20:16 |
27 marca 2020 07:11 |
Ale przecież jedno nie wyklucza drugiego.
![]() |
Grzeralts @MarcinD 26 marca 2020 20:17 |
27 marca 2020 07:11 |
Oczywiście.
![]() |
Grzeralts @tomciob 26 marca 2020 21:39 |
27 marca 2020 07:16 |
Tam, po pierwsze w ogóle nie było przez lata systemu publicznego - czyli, kogo nie było stać, umierał. Po drugie, ich system jest z dużą przewagą najdroższy na świecie. W porównaniu np. z Niemcami, kosztuje ich prawie 2x więcej na głowę, kwotowo to jest prawie 5000USD rocznie per capita więcej! I to Niemcy sobie lepiej poradzą z epidemią, nie Amerykanie.
![]() |
Grzeralts @MarcinD 26 marca 2020 20:17 |
27 marca 2020 07:58 |
P.S.to oczywiście da się skonstruować inaczej. Ale wcale nie będzie taniej leczyć ciężko chorych w systemie prywatnym, wręcz przeciwnie.
![]() |
stanislaw-orda @Grzeralts 27 marca 2020 07:11 |
27 marca 2020 09:21 |
Wszyscy jesteśmy "zainfekowani" a to wirusami z rodziny korona, a to innymi patogenami. Żyjemy pośród nich, a one żyją w naszym otoczeniu i na nas (na skórze, we włosach, paznokciach, etc.). Coraz bardziej czułe testy wykrywają te patogeny w coraz bardziej mikroskopijnych dawkach , a taki wynik każdego "przetestowanego" kwalifikuje jako zarażonego. Ale przeciez nie każdy "posiadacz" patogenów umiera z ich powodu. Muszą złożyć się na to inne przyczyny. Np. izolujemy takiego pacjenta w jakimś polowym lazarecie, pozostawiamy go bez opieki, leków, kontaktu z rodziną i otoczeniem. Ktoś taki, nie dosyć, że trafia wśsrodowisko o większym stężeniu patogenów, to na dodatek pod wpływem silnego stressu traci swoistą odporność i staję się bardziej podatny na ich niekontrolowany rozrost. Umiera, badanie zaś wykazuje, że zmarł na wskutek "namnożenia się" koronawirusa, co go w rezultacie zabiło. Ale gdzie był tu skutek, a gdzie przyczyna?
![]() |
Grzeralts @stanislaw-orda 27 marca 2020 09:21 |
27 marca 2020 10:09 |
Realny problem jest zupełnie gdzie indziej. I realna przyczyna tego, co się dzieje. Zyjemy w regionie świata, gdzie choroby zakaźne zostały praktycznie wyeliminowane jak przyczyna nagłych zgonów. I nagle pojawiło się coś, co nam wywraca ten status quo.
![]() |
MarcinD @tomciob 26 marca 2020 21:39 |
27 marca 2020 10:15 |
Odpowiedź jest w pytaniu. Tam jest sprawa jasna. Musisz płacić (sam albo przez ubezpieczenie), ale jak jedziesz na SOR, to chociaż jest prywatny, jest dostępny i dostajesz potrzebną pomoc w miarę od razu. U nas jak masz nagły problem, to od prywatnego się odbijesz "bo tego nie robi", a na publicznym pogotowiu poczekasz sobie kolejce, która jednak zwykle przez właśnie państwowe finansowanie i pomieszane rynki jest zwykle dłuższa.
![]() |
MarcinD @Grzeralts 27 marca 2020 07:58 |
27 marca 2020 10:21 |
Różnica jest chyba taka, że w Polsce publiczny sektor opieki medycznej zapewnia ratowanie życia wszystkim w miarę równo i przez to nie daje za dużo "fory" ludziom, którzy są przyzwyczajeni do przywilejów na codzień (wykluczając oczywiście osoby wysoko postawione, które przez swoją funkcję mają zupełnie inny dostęp do tych usług - jak np. szpitale dedykowane dla wysoko postawionych urzędników i mundurowych).
Natomiast w USA, gdzie usługi są bardzo drogie, a finansowane są z ubezpieczeń (czyli składek firm i ludzi - bo przecież firmy ubezpieczeniowe nie mogą na tym tracić) - tam ktoś kto ma dużo kasy, bez specjalnej kombinacji może dostać najwyższy standard opieki. Czyli taki brutalny kapitalizm w tzw. społeczeństwie konstytucyjnym.
Nie ma chyba idealnego rozwiązania takich kwestii.
![]() |
tadman @Grzeralts 26 marca 2020 20:07 |
27 marca 2020 11:01 |
Mam pod ręką teorię, że Chiny padły ofiarą naukowców z laboratorium BSL-4 spod Wuhan i przy tym przypomina mi się wpadka z zimną fuzją, gdzie dwóch naukowców angielskich odkryło zimną fuzję na drodze elektrolizy ciężkiej wody. Wiele laboratoriów powtórzyło ten eksperyment, też w Polsce, i przez pewien czas ich "odkrycie" było OK, a potem poszły oskarżenia o mistyfikację. Odbywało się to w świecie "nauki" i nie byli w to wmieszani politycy, jak teraz. :)
![]() |
Grzeralts @MarcinD 27 marca 2020 10:21 |
27 marca 2020 11:12 |
Rożne są modele na świecie, jedne lepsze, drugie mniej lepsze. O amerykańskim wiemy z całą pewnością, że nie jest wprawdzie najlepszy, ale z dużą przewagą najdroższy.
Polski system to twórcza wariacja na temat "kraju kwitnącej fikcji", o czym różni celebryci mniejszej rangi co jakiś czas się przekonują, gdy z racji jakiegoś ciężkiego zachorowania lub wypadku trafią z "enelmedu" do "menelmedu". Nie da się za takie pieniądze, jak w Polsce mieć systemu na niemieckim poziomie, da się jedynie stworzyć ładnie wyglądającą fasadę - czym kolejne rządy ochoczo zajmowały się od 20 lat.
![]() |
Grzeralts @tadman 27 marca 2020 11:01 |
27 marca 2020 11:13 |
Trudno powiedzieć, w tej kwestii akurat o rzetelne informacje w necie będzie raczej trudno ;)
![]() |
tadman @Grzeralts 27 marca 2020 11:13 |
27 marca 2020 11:17 |
Kończę już, ale nie odmówię sobie, że w celu odwrócenia uwagi od własnej wpadki oskarżyli Amerykanów. :)))
![]() |
Grzeralts @tadman 27 marca 2020 11:17 |
27 marca 2020 11:19 |
Osobiście im się nie dziwię. ;)
![]() |
tomciob @Grzeralts 27 marca 2020 07:16 |
27 marca 2020 12:16 |
Amerykanie są od nas bogatsi to ich stać na najdroższa służbę zdrowia na świecie ale to że od początku nie mieli państwowej służby zdrowia określa ich poziom startu i obecne miejsce. Czyli maksyma Hanzy: "navigare necesse est, vivere non est necesse" doprowadziła ich do miejsca w którym są. Przy czym "państwowy system opieki zdrowotnej w Polsce" ma tradycję narodową od powstania IIRP, a korzeniami pewnie sięga też do zaborów czyli powstania kompanii ubezpieczeniowych bądź Bismarckowskiego ubezpieczenia państwowego. Czym innym jest jednak system ochrony zdrowia, a czym innym "państwowy system opieki zdrowotnej." W USA państwo zdecydowanie inaczej ingeruje w tworzenie się systemu ochrony zdrowia obywateli niż u nas i może to sprawia, że to oni robią samoloty które my musimy kupować, a nie odwrotnie. Kontestowanie ich systemu organizacji opieki zdrowotnej jako najdroższego uważa za "truizm." Efekty społeczno-ekonomiczne ich systemu opieki zdrowotnej dają im przewagę. Przewagę w postaci kontroli kosztów systemu, bilansowania kosztów systemu z zakresem świadczonych usług i stabilności ekonomicznej systemu. A że przy tym "vivere non est necesse," no cóż. Tak wybrali i tak mają. Ja na przykład bardzo się cieszę, że stomatologia w Polsce została w bardzo dużym zakresie sprywatyzowana. Co ciekawe nikt nie walczy o reaktywację państwowej stomatologii. Ciekawe czemu, prawda?
![]() |
Grzeralts @tomciob 27 marca 2020 12:16 |
27 marca 2020 12:19 |
Po prostu są kraje, które to robią lepiej, a taniej. Zastanawianie się, czy w dzisiejszych realiach państwa dobrobytu możemy sobie pozwolić na model inny niż "leczymy wszystkich" jest czysto akademickie.
![]() |
Grzeralts @tomciob 27 marca 2020 12:16 |
27 marca 2020 12:21 |
P.S. stomatologia to nie jest "ratowanie życia", bez problemu można ją sprywatyzować. Dokładnie tak samo, jak medycynę estetyczną. Ale onkologii już nie, o medycynie ratunkowej nie wspominając. Chyba, że w Somalii.
![]() |
tomciob @peter15k |
27 marca 2020 12:21 |
Co było chyba do przewidzenia rozpoczęła się "beka" z kwarantanny. Tu kabaret "Paranienormalni:"
![]() |
tomciob @Grzeralts 27 marca 2020 12:21 |
27 marca 2020 12:28 |
Czyli co w Somalii ludzie są jacyś gorsi niż my? Ktoś kiedyś napisał, że lekarze to "konowały" ciekawe co miał wtedy na myśli? Szkoda mi już czasu na takie dyskusje, przepraszam ale nie.
![]() |
Grzeralts @tomciob 27 marca 2020 12:28 |
27 marca 2020 12:57 |
Nie. W Somalii władze się nie przejmują śmiercią obywateli.
![]() |
MarcinD @Grzeralts 27 marca 2020 12:21 |
27 marca 2020 14:36 |
Stomatologię prywatyzuje się z powodzeniem, ponieważ tam się łatwo zrobić zwykły biznes plan, który się opłaca. Ryzyko można zminimalizować, a reszta daje ładny zysk. Dlatego ostatnio tak bardzo mocno w stomatologię wchodzą sieciowe duże grupy medyczne jak Luxmed, Medicover i Enel-med. Też dostrzegli w tym dobry interes. Pacjenci mają w pakiecie podstawowe uzupełnienia, za większkość dodatkowych rzeczy dopłacają i co ciekawe - już ponad połowa przychodów jest z tych dodatków a nie z abonamentów.
Nawet chirurgię drobną, głównie właśnie estetyczną można sprywatyzować - żylaki, zmiany skórne, itp. Ale jeśli komuś w badaniu histopatologicznym wyjdzie nie daj Boże nowotwór choćby niezłośliwy (a te badania są standardem - to m.in. jest właśnie minimalizowanie ryzyka dla usługodawcy) - to wtedy kończy się zakres usługi prywatnej. To jest po prostu biznes, fajnie, że jest dostępny, ale powinno się to nazywać raczej usługami diagnostyczno - leczniczymi niż prywatną służbą zdrowia.
![]() |
Grzeralts @MarcinD 27 marca 2020 14:36 |
27 marca 2020 14:51 |
To jest wartościowe w sumie uzupełnienie systemu usług zdrowotnych. Ale dobrze zorganizowanego systemu publicznego nie zastąpi.