-

peter15k

Tankowanie obok Tesli i utylizacja jagiellońskich mrzonek.

Parkowanie obok „tankującej” Tesli bywa pouczące. Kierowcy wlewajacy paliwo klasyczne nie tylko zdążą zatankować, zapłacić ale dodatkowo zjeść hot-doga z dodatkami i wypić soczek. Potem odjeżdżają a kierowca Tesli nadal „tankuje”. Widać wyrażnie, że ten pomysł jest dla dobrze zarabiających pasjonatów. „Elektryfikacja” ma na celu zniszczenie finansowych wpływów krajów arabskich oraz pocovidowe nakręcenie koniunktury za pomocą nowych technologii. To oczywiście nie rozwiązuje problemu transportu elektrycznego i pacyfikacji wpływów finansowych producentów ropy. Rozwiązaniem tego problemu może być  koncepcja pozyskiwania energii elektrycznej dla pojazdów z wodoru. Auta na wodór to także samochody elektryczne. Nie magazynują one jednak energii w dużym akumulatorze, ale w baku ze sprężonym wodorem. Stamtąd wodór trafia do ogniw paliwowych, gdzie po spotkaniu z tlenem tworzy prąd. Tu jednak występuje problem pozyskiwania wodoru. Wodór można uzyskać w przemyśle dwoma metodami: hydrolizy lub reformingu parowego. Druga z nich jest tańsza. Hydroliza pochłania ogromne ilości wody a proces reformingu wykorzystuje gaz ziemny, przez co produkcja wodoru okazuje się ani nie taka czysta, ani zrównoważona. Zaawansowani w technologiach wodorowych są Niemcy , Japonia i Korea Pd. To nowe rozdanie technologiczne musi podzielić świat wg zasady „kto na kogo będzie pracował” . Problemem jest pacyfikacja „nadmiernych ambicji” niektórych krajów. W nowych technologiach kluczowe znaczenie ma tani prąd. Stąd następuje „ocieplenie klimatu” eliminujące konkurencję potencjalnych państw korzystających z elektrowni węglowych. W tym kontekście konieczna jest pacyfikacja lokalnej opinii publicznej i „nadmiernych ambicji”, które już przed laty określił Sikorski mianem jagiellońskich mrzonek. Polska przez okres 20 lat uzyskała znaczący wpływ na transport wewnątrz Unii a także w produkcji rolno-spożywczej. Stąd wprowadzono dyrektywę o pracownikach delegowanych a ostatnio stopniowej pacyfikacji ulega produkcja hodowlana. Być może wyznaczono nam rolę taniej siły roboczej i importera odpadów, w których odpady z ogniw elektrycznych są szczególnie toksyczne. Warto zwrócić uwagę na ostatnie spotkanie ambasadorów Niemiec i USA. Po przejeciu Ringier Axel Springer w mediach masowo zaczęto przypominać niemieckie zbrodnie w czasie II wojny światowej. „Pranie” mózgów opinii publicznej w nowej technologicznej „pocovidowej przebudowie” ma kluczowe znaczenie dlatego ambasador Niemiec udał się na pielgrzymkę do pani Mossbacher.



tagi:

peter15k
21 października 2020 10:36
41     2105    9 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Andrzej-z-Gdanska @peter15k
21 października 2020 10:51

Ciekawe podsumowanie i refleksje.

Pisałem w mojej notce pt. "Elektryczne autko i inne problemy", że najpoważniejszy i dotąd nierozwiązany problem to problem baterii. Za jakiś czas zapewne zostanie rozwiązany, ale trochę to potrwa.

Rozwiązanie, do którego powinno się dążyć to automatyczna wymiana zunifikowanej baterii na "stacji paliw". Trwać to powinno kilka minut. :)

Inaczej nie ma to sensu.

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @peter15k
21 października 2020 11:24

Podoba mi się spojrzenie z innej strony na dotykające nas przeszkody w rozwoju Polski. Jeżdżąc po kraju widać wyraźnie, że sporo pobudowanych domów, w obejściach porządek, a ludziska wyżywają się w przydomowych oródkach.

Troche dziwiła mnie zmasowana akcja na YT wykonywana przez Ukraińców i w mniejszości przez Rosjan polegajaca na cmokaniu nad naszymi drogami, szkołami, stacjami benzynowymi, osiedlami, domkami itp. Wynajdowali naprawdę rzeczy nad którymi tylko cmokać. Mało im było, to zaczęli porównywać miasta i miasteczka polskie z podobnymi co do liczby ludności we Francji, Anglii itp. W kontekście opisywanych przez Ciebie spraw wydaje mi się, że częściowo to były donosy.

zaloguj się by móc komentować

atelin @Andrzej-z-Gdanska 21 października 2020 10:51
21 października 2020 12:40

To przypomina wymianę konia w średniowiecznym zajeździe - bardzo ryzykowne.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @tadman 21 października 2020 11:24
21 października 2020 12:40

Cmokanie Ukraińców wydaje się podobne jak nasz podziw przy wyjazdach na zachód przed 30 laty. Jest faktem, że Polska to w tej chwili całkiem ciekawy kraj do "abordażu". Góry,lasy jeziora,morze, czysto i bezpiecznie ....  Widać także środki, które poszły w infrastrukturę - no ale różnica w płacach nadal 3 krotna.... łakomy kąsek... na skutek covidu widać sporo pozostanie do przejęcia za niewielkie pieniądze... bardzo niepokoją się Niemcy co już widać i  nie ma się co dziwić po randze i doświadczeniu nowego ambasadora.  

zaloguj się by móc komentować


Marecki @Marecki 21 października 2020 12:41
21 października 2020 12:46

Póki co, tylko przy jednej trasie zrealizowano zmieniarki akumulatorów - instalacje przy drugiej trasie jest w planach.

zaloguj się by móc komentować

manama1 @peter15k
21 października 2020 12:55

Pierwsze formalne pomysły niemieckie na stworzenie "Unii Europejskiej" - o ile dobrze pamiętam - to 1940 i ksiązka wydana przez ówczesnego szefa Banku Niemiec. Nawet nazwy tego projektu nie chciało im się później zmieniać, jak i nazw innych mniej kluczowych projeków jak  np. ;'korytarze tansportowe" (dla przykładu -tu jeszcze bardziej swojsko i  malowniczo  - "Via Baltica" to projekt pruski tak stary jak z lat trzydziestcyh- czterdziestych XVIII wieku) .

Ciekawy jestem czy "rządzący" nad Wisłą w pełni sobie (niekótrzy) z tego zdają sprawę.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @Marecki 21 października 2020 12:41
21 października 2020 12:57

Świetna informacja i świetna sprawa!

Dziękuję.

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @peter15k
21 października 2020 14:12

 Hmn..a dlaczego to ambasador Niemiec pielgrzymuje do ambasador USA? i omawia kwestię nawet repolonizacji mediów ,nie wspominając o Trójmorzu?, to chyba w ramach też cywilizowania narodów „niezdolnych do samodzielnego rządzenia” ...myślę ,że takie spotkania to  przenikliwa analiza amerykańskiej i niemieckiej  obłudy i cynizmu....A nasze elity III RP pozwalają aby następny  interes za przeproszeniem ,wydymał do reszty naszą gospodarkę... Pocovidowa przyszłość może być bolesna...

Dobry tekst Peterze ! Plus .

zaloguj się by móc komentować

tadman @BTWSelena 21 października 2020 14:12
21 października 2020 14:56

Nie można z Ruskimi to próbują z Amerykanami.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @tadman 21 października 2020 14:56
21 października 2020 15:13

W rzeczy samej tadmanie,szwaby wejdą teraz z każdym w sojusze,aby utrzymać kasę.A mają wiele do stracenia. Zachodnie Niemcy "przespacerowałam"dość długo wzdłuż i wszerz.Prawie każde za przeproszeniem zadupie ma jakąś rozwiniętą fabryczkę,gotową do zatrudnienia i produkcji.Bardziej "brudzące"montują w Polsce i gdzie się da...I dalej żyją dziadki-90-siątki już--- z ubogiej emeryturki,obdarowując wnuki ekskluzywnymi willami ,wartymi conajmniej z milionik... I nikt nie pyta specjalnie - skąd ta kasa?.Przecież tyle lat już po wojnie...

zaloguj się by móc komentować

tadman @BTWSelena 21 października 2020 15:13
21 października 2020 16:05

W Białorusi sytuacja patowa i czeka się na rozwiązania siłowe, więc w międzyczasie obstawiają Amerykanów. Pewnie wzdychają do czasów przydupasa Makreli. Petet15k słusznie kładzie nacisk na rangę obecnego ambasadora Niemiec.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @peter15k
21 października 2020 16:06

Dochodzie parę spraw.

Stan linii przesyłowych  w Polsce i tak są do wymiany a to olbrzymie koszta a tu jeszcze nowe obciążenie   samochody elektryczne. Prawie 30 lat zastoju w inwestycjach w  liniach a tu jeszcze ekologia.   

Kruchość/korozja wodorowa  metali czyli zbiorników na paliwa w autach - a nie bez znaczenia jest że mln aut  nie eletrycznych to upadają całe gałęzie [np. produkcja różnych  układów]  i miejsca  pracy w serwisie. 

Co do  samych barterii do aut elektrycznych to skąd materiały na nie, bo  te ogniwa litowo-jonowe tanie nie są.  

I taka ciekawostka w Los Angeles zakupiono dla Depratemetnu Policji flotę elektrycznych BMW i okazało się że nie mogło to służyć do patroli a do wewnętrznych w departemancie przejazdów, ot życie zweryfikowało że to tylko zabawka  a nie wół roboczy dla policji.  Prawie nowe departament policji zbywa te drogie cacuszka.  Kto bogatemu zabronie - u nas za to kupiono dla Policji elektryczne Hyundai KONA Electric Warszawa i Lublin e-Nir KIA.    Ot będa sobie wozić papiery do sądu  czy coś innego. 

W kwestii interesujacych wątków np. nowego rozdanie technologicznego - parę rzeczy się wyjaśni i to za nie długo. 

I pozostaje ambasador Niemiec - to jest jednak wysoka klasa byłego szefa wywiadu - rozdaje ciosy mierzone punkto i bardzo równo.  Zakładam  że jak tak dalej będzie liczył ambasador USA to ją Departament Stanu sam wymieni. 

zaloguj się by móc komentować

chlor @BTWSelena 21 października 2020 14:12
21 października 2020 16:55

"Im silniejszą Polska będzie, tym bardziej nienawidzić jej będą Niemcy, a my potrafimy posługiwać się tą ich niezniszczalną nienawiścią" 

(Lenin)

zaloguj się by móc komentować

chlor @peter15k
21 października 2020 17:33

Pojazdy na wodór są nonsensem ekologicznym i ekonomicznym. Wodór produkuje się z węglowodorów kopalnych (węgiel, ropa, gaz), a sam proces jest bardzo energochłonny. Z kolei do produkcji wodoru z wody metodą elektrolizy (sprawnosć procesu max 70%) potrzeba duuużo prądu. Mogą sobie na to pozwolić państwa mające tani prąd z elektrowni wodnych. Tylko po co? Taniej i lepiej wówczas ładować prąd w pojazdy elektryczne.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Nieobyty 21 października 2020 16:06
21 października 2020 18:17

elektryczne samochody wraz z inteligentym prowadzeniem bez udzialu kierowcy pokazują co jest konsekwencjami; oglądałem zdjęcia z Kalifornii jak Tesla pozbawiła prądu całe osiedle, bo 'inteligentny' system trafił w stacje trafo piękną Teslą

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @qwerty 21 października 2020 18:17
21 października 2020 19:17

Pelna zgoda.

Mozna to przyrownac do golenia sie przy pomocy drewnianej zyletki.

zaloguj się by móc komentować

toNick @Nieobyty 21 października 2020 16:06
21 października 2020 19:55

"...upadają całe gałęzie [np. produkcja różnych  układów]  i miejsca  pracy w serwisie. "

Więc przewidująca praca nad tzw. obniżeniem oczekiwań nie pójdzie na marne. I pomyśleć, że była o tym mowa już ładnych kilka lat temu, mamy premiera jasnowidza.
 

"Co do  samych barterii do aut elektrycznych to skąd materiały na nie, bo  te ogniwa litowo-jonowe tanie nie są."

Nigdzie nie jest powiedziane, że każdy Zenek czy Smith musi mieć swój własny samochód - skoro ma być wdrożona "nowa normalność" to potrzebne jest również nowe podejście i nowe myślenie zamiast starego. Tu mogą wejść auta na godziny, najlepiej autonomiczne, a dla nizin zostanie transport publiczny.
Przy okazji ładnie będzie można na to nałożyć testowany w Chinach system "kredytu społecznego" i ograniczyć możliwości poruszania się jednostek aspołecznych i niepożądanych. Kowalski źle pisze o władzy albo uparcie chodzi do kościoła - no to sobie nigdzie nie pojedzie. Prosta sprawa.

W zasadzie to wszystko jest już gotowe albo w testowaniu albo na ukończeniu i wystarczy to tylko razem poskładać. Większość wolała odczytać słowa o "nowej normalności" jako przenośnię, a być może trzeba je traktować jak najbardziej dosłownie. Przekonamy się w miarę upływu czasu.

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @tadman 21 października 2020 16:05
21 października 2020 21:32

Też tak uważam tadmanie,że Peter słusznie kładzie nacisk na ambasadora Niemiec,pobudki są chyba jasne...Tym bardziej,że czeka nas w Europie (a dotknie  też Polski) wielka niepewna w razie gdy wygra Biden.  " Sanhedryn" testował tylko Trumpa na ile może sobie pozwolić,a z wiekowym Bidenem lepiej im pójdzie... Scenariusz będzie nieciekawy... Tak źle i tak nie dobrze...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @chlor 21 października 2020 16:55
21 października 2020 21:40

Ale to trzeba dodać ,aby miało to sens " Przeciwko Polsce możemy zawsze zjednoczyć cały naród rosyjski i nawet sprzymierzyć się z Niemcami." No proszę Lenina słowo jest zawsze żywe. Aż mnie podniosło,bo zapomniałam....

zaloguj się by móc komentować

Tento @peter15k
21 października 2020 21:42

Uzyskiwanie wodoru metodą hydrolizy to na czym właściwie polega?

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Tento 21 października 2020 21:42
21 października 2020 22:02

Nie jestem fachowcem ale tu pojawia się... grafen  ( ! ) 

(...) W procesie hydrolizy katalizatorem reakcji na anodzie (na której wydziela się nasz produkt – wodór) jest droga i nierozpowszechniona w przyrodzie platyna. Również tutaj naukowcy znajdują zastosowanie dla grafenu. Katalizator oparty na tym materiale wywodzi się z Teksasu. Osiąga on nie tylko wysoką sprawność, ale również jest materiałem tanim w stosunku do platyny. Sygnowany Co-NG kompleks to kobalt rozproszony na matrycy grafenowej przy udziale gazowego amoniaku1[4]. Oczywistym celem jest obniżenie kosztu hydrolizy, a co za tym idzie – obniżenie ceny tak pozyskiwanego wodoru (...)

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @Tento 21 października 2020 21:42
21 października 2020 22:27

A pribor Hoffmana wy znajetie?

zaloguj się by móc komentować

tadman @peter15k
21 października 2020 22:50

Profesor Piotr Grochmalski twierdzi, że Chińczycy chcą propagować swój model organizacji państwa, jak dotąd jest to oferta dla państw afrykańskich, gdzie gwarancją ma być stabilność ich systemów polityczno-ekonomicznych. Chińczycy zainstalowali się na wschodniej europejskiej flance, czyli na Białorusi z inwestycjami na sumę 20 mld dolarów, więc może kolej na propagowanie modelu w Europie, tym bardziej, że PKB w tej części kontynentu pikuje ostro w dół, a obecnie Chińczycy chwalą się nim na poziomie 5%.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @qwerty 21 października 2020 18:17
21 października 2020 23:41

Tesla - elektryczna zabawka za cięzkie pieniądze i cały czas łącząca się z centralą w ramach migracji danych. 

Na razie to nie jest auto to symblo statusu nabywcy, ale sens pełnej inwigilacji jest.

  Coz sztuczna inteligencja i proste algorytm - napruty piękny  Kamil  [ten  wywalny z TVN] dojechał by w stanie nieważkości do Katowic [czy gdzieś na Śląsku] bo automatyczan bryka - trzymała go na drodze i w odleglości od innych aut, i tylko okresowa zmiana oznaczeń pasów z białych na żółte bo remoncik  i bryczka zgupiała i jak trzeba był chwycić za kierownicę to Kamli akurat dorzucił ciwartkę i nie mógł szybko reagować. Ot i tak miał kolizję.

Choć jak się słyszy jakie systemy mają miec nowe auta a które UE wymaga w przyszłości to - chyba trzeba bedzie przerbiać  auta na holc gaz.  I tak nie dawno to Ukraincy sporo mieli takich przeróbek.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @toNick 21 października 2020 19:55
21 października 2020 23:57

Z tym systeme "kredytu społecznego" to juz zapominamy - w ZSRR kołchożnicy nie mieli paszportów i byli jak w Carskie Rosji przypisani do ziemi i nie wolno im było się przemieszczać, za Stalina problem z przemieszczaniem mieli robotnicy. Chiny Ludowe to znowu długa tradycja jeszcze z cesrstwa - gdzie kontrolowano strój, kolor a nawet fryzurę [warkocze jako znak ulłegłości wobec Mandżurskiej dynasti] -   i tam też kntrolowa przeply ludności. 

Zatem dzis mamy tylko nowe narzędzią kontroli dla starych schematów - dawniej stałe donosy z kwartalu domu szły przez aparat urzędników a dziś jest  system informatyczny.

Zresztą my tez jestems juz kontrolowani - na razie viatole itp. płacą autmatycznie ciężrówki i to im nalicza niemiecka firma [ i to ona zbiera dane] nam tez łaskawie dadzą apkę i nie potrzebna bramka bo sam system zbierza z telefonu.

Cóż w Szwecji juz nie ma gotówki i jak 3 razy w miesiącu kupisz 0,5 litra to automatycznie masz sierowanie  do AA, a u nas jest nadzieja będzzie obowiżazkowy alkomat w aucie i jak ktoś chuchnie to nie odpali auta. 

Gdzie zachód ma problem w tym że pełan kontrola w cywilizacjach gromadnościowych to norma a w danej łacińskie norma był indywidualizm i jego resztki/opary się jeszcze karczuje.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Andrzej-z-Gdanska 21 października 2020 10:51
22 października 2020 00:10

"Pisałem w mojej notce pt. "Elektryczne autko i inne problemy", że najpoważniejszy i dotąd nierozwiązany problem to problem baterii. Za jakiś czas zapewne zostanie rozwiązany, ale trochę to potrwa."

Sa tez i inne powazne i nierozwiazane dotad problemy z samochodami tankowanymi z gniazdka elektrycznego:

1. cena - nie na kieszen przecietnego klienta [zabawka dla bogatych, cena w okolicach $60,000 - 80,000]

2. dlugosc "tankowania"

3. znacznie mniejszy zasieg po "zatankowaniu" w porownaniu z samochodami z tradycyjnym napedem

4. problem utylizacji zuzytych baterii litowo-jonowych, bardzo toksycznych dla srodowiska

zaloguj się by móc komentować

peter15k @tadman 21 października 2020 22:50
22 października 2020 21:07

Gdybyśmy mieli patriotyczny i sprytny rząd może można by coś ugrać na lawirowaniu. No ale sprawa futrzaków to faktycznie szok. Rola szefa młodzieżowki dziwna. Być może smycz na gardle jest wąska....

zaloguj się by móc komentować

peter15k @BTWSelena 21 października 2020 14:12
22 października 2020 21:24

No cóż... nasze polityczne elity to pospolite ruszenie hydraulików, którzy chcą do państwowych rurek swój prywatny wkręcić kurek ( licencja Szpotański ).  Pielgrzymka do Mossbacher to sygnał, że Niemcy chcą jakiejś transakcji z Trumpem ( jeżeli pani ambasador go reprezentuje ) ponad Warszawą albo też zemsta za afront ze zwlekaniem z akceptacją nowego ambasadora. Czyli  - jak będziecie podskakiwać to się dogadamy z USA sami.

zaloguj się by móc komentować

Tento @tadman 21 października 2020 22:27
22 października 2020 22:27

Znaju. Ale co to ma do rzeczy?

zaloguj się by móc komentować

tadman @Tento 22 października 2020 22:27
22 października 2020 23:21

Laboratoryjna hydroliza wody.

zaloguj się by móc komentować

chlor @tadman 22 października 2020 23:21
23 października 2020 07:24

Jaka znowu hydroliza wody?? Tlen i wodór powstają podczas elektrolizy wody.

zaloguj się by móc komentować

Tento @tadman 22 października 2020 23:21
23 października 2020 10:43

Aparat Hofmanna służy do ELEKTROLIZY wody. Natomiast autor notki informuje (cytując zapewne jakieś niewiarygodne źródła), że wodór pozyskuje się w procesie HYDROLIZY wody. Hydroliza to, jak sama nazwa wskazuje, proces rozkładu czegoś-tam pod działaniem wody. Np. ester + woda daje kwas i alkohol. Tutaj byłby to rozkład wody pod działaniem wody prowadzący do powstania wodoru! Alchemia albo magia.

zaloguj się by móc komentować

chlor @Tento 23 października 2020 10:43
23 października 2020 12:00

Główny powód absurdalności silników na wodór wynika stąd, że energia możliwa do uzyskania podczas spalania wodoru (obojętne czy w silniku czy w ogniwie paliwowym) musi być teretycznie taka sama, jak energia zużyta na jego produkcję. Praktycznie jest mniejsza.

zaloguj się by móc komentować

tadman @chlor 23 października 2020 07:24
23 października 2020 13:58

Słownik + nieuwaga.

zaloguj się by móc komentować

tadman @peter15k 22 października 2020 21:07
23 października 2020 14:00

A może to kolczatka?

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Tento 23 października 2020 10:43
23 października 2020 17:28

Oczywiście nie jestem specjalistą w sprawach energetyki a cytat pochodzi z nr 3/2016 magazynu Energetyka Cieplna i Zawodowa, na który powoluje się portal 

https://www.kierunekenergetyka.pl/artykul,27518,zamknieta-w-wodorze.html

 

 

zaloguj się by móc komentować

Tento @peter15k 23 października 2020 17:28
23 października 2020 22:36

Tak przypuszczałem - że jest to cytat z jakiegoś badziewnego źródła. Autorzy używają zamiennie terminów "hydroliza" i "elektroliza", dla nich to wsio rawno. Hydroliza wody to coś jak masło maślane. Poza tym według nich wodór wydziela się na anodzie. W rzeczywistości wydziela się na tej drugiej elektrodzie (czyli na katodzie). W sieci jest mnóstwo podobnych źródeł "wiedzy".

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @peter15k
23 października 2020 22:46

Jeden z największych problemów z wodorem to korozja wodorowa.Praktycznie nie ma materiału który by to wytrzymał.

zaloguj się by móc komentować

chlor @DYNAQ 23 października 2020 22:46
23 października 2020 23:10

Sama korozja wodorowa występuje dopiero w dość wysokiej temperaturze (czyli nie w butlach, tym bardziej że wykonuje się je z polimerów kompozytowych, a nie z metalu). Gorsze jest przenikanie wodoru przez niemal każdy materiał. Obserwowano stały powolny spadek ciśnienia w instalacjach samochodowych na wodór.

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować